Gast Geplaatst: 14 juli 2001 Geplaatst: 14 juli 2001 Hoi,<P>Iemand een tip hoe ik mijn PICcard met 16F876/24C64 geprogrammeerd krijg. met ic-prog krijg ik de PIC wel geprogrammeerd, maar zodra ik aan de eprom begin krijg ik een error "no acknowledge recieved". Wanneer ik exact hetzelfde probeer met een piccard met 16F628/24C64 (zelfde eprom dus) dan gaat alles als een zonnejte. Ik heb een masterA en lees her en der wel dat mensen chipchat gebruiken, gebruik ik eigenlijk ook voor de andere kaarten, maar de 16F876/24C64 staat niet als optie vermeldt.
Ron Geplaatst: 14 juli 2001 Geplaatst: 14 juli 2001 dat meen je toch niet serieus he? <A HREF="http://satpages.sat4all.com" TARGET=_blank>http://satpages.sat4all.com</A> <BR>een klein beetje moeite dan kan geen kwaad hoor <P>Toxic[Q]
Gast Geplaatst: 15 juli 2001 Geplaatst: 15 juli 2001 Om anderen ook verder te helpen zal ik hier even uitleggen hoe ik het gedaan heb;<P>Eerst moet je "vianix22pub" ergens downloaden. Daarbij zit een bestandje "16F876.hex". Dit is een zogenaamde loader, een soort programmatje dat je in de PIC kan laden, waardoor je de eeprom kunt programmeren via de PIC. Deze loader kun je met IC-PROG op de PIC zetten. Wanneer dat eenmaal gebeurd is, dan kun je met de editor die je in de vianix distributie vindt je ds9 eeprom file laden en in de eeprom zetten. Nu de eeprom dus geprogrammeerd is, kunnen we weer terug naat ic-prog om de DS9 PIC file op de PIC te zetten.<P>Suc6<P>Mail me maaar als er iets nog niet duidelijk is, of als je vianix niet kunt vinden.
RobinHood Geplaatst: 18 juli 2001 Geplaatst: 18 juli 2001 Heb hetzelfde bovenstaande probleem; wil echter gewoon met de JDM programmer de 24c64 rechtstreeks laden(ictje losgehaald en op de programmer gezet) Krijg ook dan steeds melding: geen acknowledge <BR>stop ik er een 24c16 in, gaat alles gewoon goed. Moet er bij de 24c64 mischien een andere instelling in IC prog gedaan worden?? Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..
alfadude Geplaatst: 18 juli 2001 Geplaatst: 18 juli 2001 Misschien moet je de smartcard optie uittikken. Deze staat onder instellingen. Quo signo nata es?
Gast Geplaatst: 18 juli 2001 Geplaatst: 18 juli 2001 Neem aan dat men de goldprogrammer hiervoor ook niet kan gebruiken, of wel ??????
Gast Geplaatst: 18 juli 2001 Geplaatst: 18 juli 2001 Je moet gewoon ponyprog gebruiken ,gaat ook veel sneller. Om met een jdm (vp20) moet je wat instellingen veranderen. Ten eerste moet de prog instellingen op serial en direct i/o staan. Om de pic (16f876) te programmeren moet invert D-out aangevinkt worden. Echt het proberen waard ,loop veel sneller dan ic-prog en foutloos!. en om through pic te programeren moet je viaxenix 2.2 gebruiken (zoals blob het uitlegt)
Aanbevolen berichten