Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een MasterA programmer en Piccard2 met processor 16F628 en EEprom 24C64, nou wil ik gebruiken Ic-Prog maar krijg iedere keer bij het programeren van eeprom No Acklegee of zoiets,..<BR>Wie kan me duidelijk uitleggen stap voor stap hoe ik dat moet doen,..<BR>Want ik heb hier en daar gelezen maar kom er niet wijzer van.

Geplaatst:

Even met chipcat proberen werkt goed, vraagt om de juiste instellingen, kan niet mis gaan

Geplaatst:

Kan niet met chipcat,..want chipcat heeft geen selectie voor de pic processor 16F628.<BR>Je hebt namelijk die optie niet.<BR>Of moet ik een andere optie gebruiken.<BR>Ik heb trouwens de nieuwe MasterA

Geplaatst:

k zou het ook wel eens willen weten. Ik probeer het nu met icprog 1.04, gaat allemaal goed tot het verifieren, dan krijg ik een vertificatie error op adres 0000h.<BR>Ik lees me het eelt op de ogen op dit board, maar kom er toch niet uit. Zou wel eens willen weten wat nu precies de handelingen zijn die je moet doen om het hele DS9 gebeuren aan de gang te krijgen.

Geplaatst:

ik heb hier twee piccards,.met 16f628 en 24c64 en iedere keer na het proggen bij verificatie van de pic krijg ik ook die 0000h error.<BR>ik begrijp er niets van,...<BR>Heb masterA en eerst doe ik optie 2JDM(pic)en dan moet je optie 3JDM(eeprom)maar zover kom ik niet.<BR>Ik heb de loader van duck.En de bekende ds9401 files.

Geplaatst:

Hoewel je dit door te zoeken had kunnen vinden geef ik toch nog maar een keer antwoord!<BR>Zet verify aan tijdens proggen!!!!!!!!!!!!<BR>Heb je een Mastera met oranje knopje voor de instellingen dan moet je pin 4/5 vd eeprom bruggen tijdens proggen van de pic!!!!!!!<BR>Suc6

Geplaatst:

Ik heb een MasterA met zwarte knopje dus ik neem aan dat ik die brug van 4 naar 5 niet hoef te doen,..<BR>verify staat ook aan en op het einde gaat hij verifyeren en dan gaat het fout,..<BR>Moet ik dan begrijpen dat ik gewoon moet doorgaan met proggen van eeprom ook als hij die verify error geeft..? bij de Pic 16F628.<BR>Wat ik doe is als volgd,.<BR>Ic-prog 1.04 starten selecteren van pic 16F628 dan de loader.hex en dan write,..<BR>Dan gaat hij schrijven,.write....dan is die klaar met schrijven dan gaat hij die pic verify en dan krijg ik foutmelding 0000h nog wat.<BR>Wat doe ik dan fout,..<BR>Gebruik de Duck loader file,..

Geplaatst:

Probeer het volgende, met ic-prog104 eerst<BR>de eeprom met NVM3060 dan de pic in 16F628<BR>loader niet gebruiken!<P>Suc6<BR>Bonzi rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

Polski als je mijn message leest staat er toch heel duidelijk TIJDENS en niet NA!<BR>De brug is in jouw geval niet nodig.<BR>Met de master in stand 2 de Eeprom en in stand 0 de pic GEEN loader gebruiken.<BR>Suc6

Geplaatst:

Zo,..heren <BR>Ik ben er eendelijk uit,..<BR>Het werkt als volgd,..voor diegenen die dit willen weten,..<BR>Je gebruikt voor allebeiden de Ic-Prog1.04<BR>Selecteer de file 16F628 dan de *.hex file en programeren maar,..mocht hij bij verify een error geven dan moet je even spelen bij opties met I/O Delay.<BR>En dan nog een keer proberen,..als het goed is komt hij niet meer bij verify met een error,..dat betekent dan dat de pic goed is geprogrameerd,..bij mij geval heb ik voor de zekerheid even de pic uitgelezen en inderdaad de *.hex file die ik geschreven heb staat er inderdaad erop.<BR>Dan selecteren wij 24c64 en doen de goede *.bin file erin. en dan gaan wij weer schrijven ook dit keer geen no-ACK of verify error.<BR>Als goed is stop je dan je kaart erin en bij het uithalen of resetten van je humax zie je iedere keer bij jou Irdeto verschilende providers die zich wisselen.<BR>Mocht de kaart niet werken dan heb je oude key's en moet je nieuwe schrijven met picbin.<BR>Op masterA, Nieuwe generatie heb je volgende opties,...2 LUDI(PIC) en 3 LUDI (EEPROM)<P>Iedereen hartelijk dank voor hulp...<P><BR> wink.gif" border="0

Geplaatst:

Klopt helemaal, alleen voordat je begint ga je eerst naar menu > instellingen > opties > tabblad programmeren > kiezen voor 'controle gedurende programmeren' > OK<BR>Dan het bovenstaande verhaal.<BR>O ja, de Pic hoeft maar eenmalig geprogt te worden. Toekomstige aanpassingen in het Eeprom-file kunnen rechtstreeks door MasterA naar de Eeprom gestuurd worden (geen trough-pic programming...) cool.gif" border="0 <P>Groeten, CK.

Geplaatst:

avensis,<P>Ik heb al meerdere berichten gezien over het bruggen van pin 4/5 bij de MasterA met geel/oranje knopje waarneer je een PIC 16F628 en 24C64 progged. Bij beide heb ik dit echter niet nodig en ik heb geen MasterA met een zwart knopje. Ik moet wel een loader gebruiken helaas. Hoe kan dit?

Geplaatst:

Even een paar opmerkingen, omdat dit bij gebruik van de mastera tot lastige toestanden kan leiden.<P>Met behulp van bovenstaande uitleg kun je in principe goed een kaart programmeren met een 628/64 chipset. Maar!<P>- De gele knop of zwarte knop geeft GEEN definitief uitsluitsel of in de mastera nieuwe of oude software zit. De oude, gele knopjes zijn langer dan de zwarte en een stuk fragieler: ze braken zeer makkelijk af. De nieuwe zwarte knopjes zijn korter en omdat ze rond zijn biedt het gaatje in het kastje wat meer bescherming dan het vierkante gele knopje. Tussen de introductie avn het zwarte knopje en de nieuwe software zitten een paar weken en daarmee zijn er dus wel degelijk een (flink) aantal zwartgeknopte programmers met oude software.<P>Het is wél zo, dat als je een geel knopje hebt, je inderdaad de 'oude' software versie hebt.<P>- Er zijn meerdere type kaarten met een 16f628 er op in de handel. Een kaart met 6 contacten op het i2c slot (het slot dat in je ontvanger verdwijnt) MOET geprogrammeerd worden met een loader op stand 2, dan de eeprom op 3.5 of 6mhz (0/1) en vervolgens het pic bestand op stand 2. Dit werkt uitstekend op zowel de oude als nieuwe software.<P>De 'oude' software discussie geldt dus alleen voor kaarten met 8 contacten op het i2c slot, waarbij de componenten worden geprogrammeerd op stand 2 en 3. Bij de oude software moet daar WEL en bij de nieuwe software moet daar NIET een doorverbinding op de eeprom zitten.<P>Dit om mensen niet onnodig ongerust te maken.

Geplaatst:

En hoe zit het dan met een piccard gold v2.0 (zwart met groene sporen) met 7 contacten? Ik krijg ook iedere keer die 000h melding in mijn mastercrd progger mad.gif" border="0

Geplaatst:

@ satwilly<P>Op die kaart zitten zeker 24c64 en een 16c622 op.<P>Ja en die moet je anders bewerken.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.