Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Satwilly,<P>Die kaarten hebben '8' contacten, excuus er zitten er inderdaad 7 aangesloten. Wat belangrijk is, dat je met deze kaart gewoon via een JDM programmer kunt programmeren.<P>En daarmee dus ook via de JDM stand van de mastera, stand 2 (pic) en 3 (eeprom).<P>Mocht je fouten krijgen, let dan op de opmerkingen die hierboven staan, voor wat betreft de instellingen!<P>Overigens is een mastera GEEN mastercrd en ik moet zeggen dat ik het niet voor elkaar heb gekregen op een mastercrd, deze kaart te programmeren! Misschien niet onhandig om dat eens aan de duitse leverancier voor te leggen!

Geplaatst:

Heb ik even mooi de grap eraf!!!<P>Koop ik zo'n picc2 kaart met 'n 16F628 pic processor en 'n 24C64 EEprom.<BR>Wil ik hem proggen met de Mastercard programmer maar wil dat niet!<P>Ik heb alles geprobeerd wat hier in de bovenstaande postings is beschreven, maar overigens zonder resultaat.<P>Nu lees dat deze pic2 kaart niet is te proggen met de Mastercard, ja daar word ik niet vrolijk van. Toen ik die progger kocht werd er beweerd dat die alle kaarten aan kon, niet dus!<P>Is er trouwens iemand die dit (om wat voor reden en hoe dan ook) wel voormekaar heeft gekregen met de Mastercard progger?<P>Ik heb namelijk niet zo veel zin in nog 'n programmer erbij te kopen.<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Geplaatst:

Na lang klooien is het me toch gelukt met de Mastercard progger!<P>De oplossing is eenvoudiger dan ik verwacht had. <BR>De Mastercard op modus 2 zetten.<BR>En dan moet je gewoon zoals al eerder is genoemd de pinnen 4 en 5 van de eeprom bruggen/kortsluiten.<BR>In IC-Prog v1.04 de pic file laden, verify tijdens en na proggen inschakelen. En dan proggen!<BR>Na het proggen de brug/kortsluiting weer opheffen.<P>Dan de Mastercard op modus 3 zetten.<BR>En vervolgens weer met IC-Prog de Eeprom proggen.<P>Ben ik toch weer blij!!! <P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Geplaatst:

@bonzi, het is mij opgevallen dat wanneer ik de EEprom met IC-Prog geprogrammeerd heb, de kaart zeer slecht wil overschakelen tussen de verschillende coderingssystemen!<P>Ik heb de EEprom nu opnieuw geprogrammeerd met PicBinEd v1.25 en ik ben blij verrast, want nu werkt de kaart vlekkeloos. Het overschakelen gaat nu zonder problemen en alle providers openen zich!<P>Even de instellingen bij PicBinEd:<P>Port: COMM2 (kan bij jou natuurlijk net zo goed COMM1 zijn)<BR>Device: 24C64<BR>Interface: JDM/Ludi<BR>Delay: 10<P>Bij de Mastercard progger modus 3 instellen.<P>Greetings,<P><B>Redcat</B><p>[ 19-07-2001: Message edited by: Redcat ]

Geplaatst:

HA die redcat,<BR>Jouw omschrijving betreft:<BR>Intreface: JDM/Ludi , bedoel je hiermee de mode stand? of heb je een Ludi-JDM - Mastera<BR>programmer?<BR>Jouw verbeterde oplossing zit hem in de software das wel een optie voor anderen!<P>Groetjes<BR>Bonzi<P> rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

En hoe zit dat nu met de mastercrd?<BR>Is het al iemand gelukt een ds9 kaart te proggen met die progger?<BR>Ikzelf heb een vrij ingewikkelde experimenteer kaart merk 4star, en het proggen lukte maar niet.<BR>Dus nu weet ik niet of het aan de progger of aan die mastercrd ligt?<BR>Wie heeft ervaring hiermee?<P>jonas

Greetz van Jonas

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Geplaatst:

@jonas, nu moet je toch echt eens verder kijken dan je neus lang is, want als je even 'n paar postings eerder kijkt zul je lezen dat het me prima is gelukt om met de 'Mastercard' programmer 'n PIC2 kaart te proggen met de DS9 file!!!<P>Maar om het je toch nog even gemakkelijk te maken even 'n opsomming hoe je de zaak progt op 'n PIC2 kaart (16F628 + 24C64):<P>De Mastercard op modus 2 zetten.<BR>Nu even de pinnen 4 en 5 van de eeprom op de kaart bruggen/kortsluiten.<BR>In IC-Prog v1.04 de pic file laden, verify tijdens en na proggen inschakelen. En dan proggen!<BR>Na het proggen de brug/kortsluiting weer opheffen.<P>Dan de Mastercard op modus 3 zetten.<BR>En vervolgens de Eeprom proggen met PicBinEd v1.25.<BR>Gebruik de volgende instellingen bij PicBinEd:<P>Port: COMM2 (kan bij jou natuurlijk net zo goed COMM1 zijn)<BR>Device: 24C64<BR>Interface: JDM/Ludi<BR>Delay: 10<P><BR>@bonzi, bij interface zijn maar twee opties mogelijk, Phoenix of JPM/Ludi. Aangezien je de mastercard op modus 3 zet fungeert hij als 'n Ludi compatible programmer. Daarom kies je bij interface voor de optie JDM/Ludi. <P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Geplaatst:

Zeg Redcat,<BR>Hoe staan je instellingen verder?<BR>de eeprom wilt het hier niet met een Mastrea progg Pic gaat wel goed.<BR>Er zijn nogal kaarten in omloop die niet<BR>geprogg kunnen worden dus opletten!!<P>groeten,<BR>Bonzi laugh.gif" border="0

Geplaatst:

@redcat<BR>dear friend, het heeft echt niets met mijn ogen te maken, die zijn echt in orde hoor.<BR>Het was een misverstandje, ich dacht dat jij het over een mastera progger had, want daar was de vraag toch over.<BR>Ik heb jouw tips net geprobeert, pin 4 en 5 gebrugt, met ic prog 1.04 de file geladen in de 876, schijnt aardig te lukken, krijg geen error meldingen.<BR>De volgende stap echter gaat mis.<BR>Mastercrd staat op modus 3, eeprom-ludi, picbined (versie 1.26) geladen, settings zijn goed (com1-24c64 en jdm en delay 10ms).<BR>Maar het proggie ziet nu de eeprom niet! (brug is weggehaalt btw)<BR>Ligt het misschien aan het verify tijdens het proggen van de pic?<BR>Indien ja of indien misschien, hoe zet ik dat dan aan tijdens het proggen???<BR>Ik kan een verify doen voor het proggen, of erna maar tijdens dat zie ik niet zo zitten.<BR>Moeten er misschien options aangevinkt worden?<P>BTW het proggen van de eeprom met icprog gaat ook niet, de mastercrd ziet de eeprom niet! Of moet er toch met een loader gewerkt worden???<P>Als ik er effe een normale piccard gebruik, dan progt de mastercrd wel naar de 24c16, maar ja daar heb ik niks aan, tis alleen om de configuratie te testen, en die is dus oke.<P>Zo dat zijn wel weer genoeg vragen. Wie kan mij verder helpen?<P>Alvast bedankt<P>jonas<P>[ 21-07-2001: Message edited by: jonas ]<p>[ 22-07-2001: Message edited by: jonas ]

Greetz van Jonas

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.