Ga naar inhoud


can't resolve hostname


Nuci

Aanbevolen berichten

 

Hoi !

 

Als aanvulling op wat de anderen al geschreven hebben, heb ik het volgende:

 

Vraag: Als je met telnet inlogt op je dreambox, en pingt op naam (dus b.v. ping www.cnn.com) werkt het dan wel ?

 

Zoniet, dan stel ik voor dat je de inhoud van /etc/resolv.conf controlleert.

 

Afhankelijk van je image staat er bijvoorbeeld:

 

(na de commandos

cd /etc

ls -l )

 

lrwxrwxrwx 1 root root 26 Mar 24 2004 resolv.conf -> ../var/etc/ppp/resolv.conf

 

{hier wordt verwezen naar

../var/etc/ppp/resolv.conf}

 

in resolv.conf moet dan staan:

 

nameserver <ip adres van je DNS server van je provider>

 

 

Ik heb dit eerder gezien bij iemand die per ongeluk /var/ppp gewist heeft van z'n dreambox om flash te besparen...

 

Met vriendelijke groeten,

 

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt, het was een heerlijk weekend, miste wel mijn hobby...hahahaha

 

Okee, zoals je misschien gelezen hebt, kan ik wel naar buiten met het ip van de laptop.

Het lijkt me nu het verstandigste om idd dhcp aan te zetten. Alleen kan ik geen firmware vinden waar ik dat kan aanvinken. Ik heb ronald, mister X en de originele soft geprobeerd, maar ik kan nergens een menu optie vinden om dhcp aan te zetten. Ook niet onder communicatie settings.

 

Maar ik zoek verder, tips zijn uiteraard welkom.

 

gr

NUCI

DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ dMITRY

thnx voor je duidelijke uitleg

 

Als ik het goed begrijp, denk je dus dat die Allied een modem en router is. Ik heb net een mailtje naar mijn ISP gestuurd om dat te bevestigen, met de vraag hoe ik hem eventueel kan configureren. Dit omdat het intikken van het ip adres in mijn browser niet werkt.

 

Het beste lijkt mij (verbeter me als ik het fout heb!) om niet met vaste adressen te gaan werken en dhcp te gebruiken, omdat ik leases krijg, voor vier uur. Het probleem blijft voor mij nog even hoe ik dhcp aanzet op de db. Maar misschien zie ik het over het hoofd.

 

Trouwens wel spooky dat je mijn interne netwerk ziet, ik moest daar maar eens naar kijken.

 

In ieder geval bedankt voor je hulp. Zodra ik meer info heb, en dhcp kan aanzetten laat ik wel weer weten hoe het gaat.

 

gr

NUCI

DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij SF kun je in communication setup DHCP aankruisen, waar je het bij de overige images instelt weet ik niet uit mijn hoofd. Wel grappig dat je met het adres van jouw laptop wel naar buiten kunt. Het lijkt erop dat het modem alleen verkeer doorlaat waar hij een DHCP adres voor heeft uitgegeven. Overweeg nog eens een router er tussen te zetten, jouw netwerk staat nu open voor kwaadwillenden van buitenaf.

Ik ben niet zo gek mij voor normaal uit te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dMITRY

 

Nou ik heb via sf team image dhcp aangezet, maar nog steeds geen resultaat.

Daarnaast heb ik nog eens nagevraagd of het allied modem ook een router is, mijn isp gaf daar een duidelijke nee op.

 

Dus dan blijven er dus twee opties over?

1. router kopen, lost dit mijn probleem op?

2. vaste ip adressen geven, met eventueel lease problemen

3. db het raam uit?

 

Of is er nog een andere mogelijkheid?

 

gr

NUCI

DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou die provider heeft gedeeltelijk gelijk (maar gelukkig niet helemaal)

Zie bv hier een methode om de firmware van de copperjet aan te passen om hem wel als router te laten werken.

Vind je dit te riskant...(is niets anders als de dreambox flashen), haal dan een routertje voor een paar tientjes

 

groet, Skippy2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet met de copperjet (die was/is me te belangrijk voor m'n werk) maar wel met MXstream modems (alcatel) en natuurlijk de dreambox al talloze keren. Als je de gebruiksaanwijzing maar volgt en de backup maakt is er altijd een weg terug.

Vertrouw je het niet, dan haal je een routertje

 

groet, skippy2

ps heeft die nickname van je iets met dat koepeltje te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi NUCI,

 

Router kopen gaat naar mijn idee het probleem oplossen (heb zelf goede ervaringen met Draytek, maar moet eerlijk bekennen dat er goedkopere alternatieven zijn). Je vindt er vrij veel op www.router***geen-reclame***

 

Ik denk dat een router het probleem oplost, omdat je router aan de Internet-kant het goed werkende adres krijgt dat nu je PC heeft. Vervolgens kun je alle apparatuur aan de LAN-kant (jouw thuisnetwerk) een door jou te kiezen adressering te geven, bijvoorbeeld adressen in de range 192.168.1.x met subnet mask 255.255.255.0. Je krijgt dan feitelijk de opzet zoals beschreven op sjerom.

 

Je router laat je NAT draaien en desgewenst DHCP (nadeel: je Dreambox kan daardoor af en toe van IP-adres wisselen, waardoor je je PC-applicatiess moet herconfigureren, bv. DreamVCR, je FTP client etc).

 

Door de NAT-router kan de buitenwereld jouw netwerk niet meer zien en ben je beter tegen hackers beveiligd. De meeste routers bieden tegenwoordig packet filtering, waardoor je verkeer van buitenaf kunt weren.

 

Vaste IP-adressen gebruiken kan wel, maar moet je met je provider afstemmen. Hij moet dan zorgen dat de adressen die jij gaat gebruiken worden uitgesloten op de DHCP-server. Doe je dat niet dan gaat jouw apparatuur down als een overlappend adres wordt uitgegeven aan een ander. Kijk er niet vreemd van op als daar kosten aan verbonden zijn of zelfs dat het niet bespreekbaar is.

 

De derde optie lijkt mij niet aantrekkelijk. Het beestje heet niet voor niets dreambox. En dat is niet omdat je een werkende netwerkaansluiting erbij moet dromen....

 

Groeten,

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...