ottifant Geplaatst: 7 april 2004 Geplaatst: 7 april 2004 Ik heb alle instructies van Sjerom gevolgd en het mounten wil me maar niet lukken. Op W2KServer (op de d-schijf) heb ik de directories dreambox\hdd\movie De services van nfs draaien bij mij en ook het bestandje exports heb ik in de directorie etc. geplaatst. Hierin staat nu uitsluitend de regel: "/dreambox -path=d:\dreambox\hdd" . Via telnet probeer ik nu een mount met de volgende opdracht:mount -t nfs -o nolock 192.168.0.2:/dreambox /hdd De volgende melding verschijnt: mount: 192.168.0.2:/dreambox failed, reason given by server No such file or directory mount: nfsmount failed: Bad file descriptor mount: Mounting 192.168.0.2:/dreambox on hdd failed: Invalid argument. Ik heb me rotgezocht op allerlei sites, en uiteraard ook dit forum, maar nergens kom ik dezelfde foutmelding tegen, en ik denk nog steeds dat ik de juiste methode volg. Wat doe ik verkeerd of wat zit er fout?
Gast Geplaatst: 7 april 2004 Geplaatst: 7 april 2004 Het is moeilijk te beoordelen, maar misschien helpt dit: maak op je PC even een exports file aaan met alleen de map dreambox erin (d:\dreambox), en speel even met de richting van de \ /. Werkt het dan wel?
rai Geplaatst: 7 april 2004 Geplaatst: 7 april 2004 Is het toevallig een NTFS filesysteem? ZO ja, heb je dan toevallig de gebruiker "Iedereen" de rechten ontzegd? Ik kreeg namelijk dezelfde melding nadat ik voor NT gebruikers de rechten dicht had gezet. Voor het NFS gebeuren moet alles zo'n beetje volledig open staan (lekker secure).
Gast Geplaatst: 7 april 2004 Geplaatst: 7 april 2004 maakt zo'n windhoos server een logfile? Kijk daar eens in. En het directory /hdd moet wel al bestaan voordat je daar iets op kunt mounten
WilSat Geplaatst: 7 april 2004 Geplaatst: 7 april 2004 Hier hetzelfde probleem. Het lukt niet om een NFS aan te maken onder W XP. Ik probeer nu op de dreambox met Samba Client de harde schijf van de PC te mounten, maar kom niet uit het smbmount commando welke ik op de dreambox moet geven. Ook begrijp ik nog niet hoe de dreambox een folder in Windows kan sharen. Kan dit een gewone folder zijn? BV MY Music??
ottifant Geplaatst: 7 april 2004 Auteur Geplaatst: 7 april 2004 Ja, het is een NTFS systeem, ik heb de rechten aan iedereen toegezegd, maar de meldingen blijven helaas hetzelfde.
ottifant Geplaatst: 7 april 2004 Auteur Geplaatst: 7 april 2004 Een logfile zou ik zoeken in de eventviewer, maar daar kan ik niets vinden. En de drectory hdd bestond inderdaad al.
ottifant Geplaatst: 7 april 2004 Auteur Geplaatst: 7 april 2004 Beste mensen, mijn probleem is opgelost. In het bestand exports had ik de opdrachtregel tussen dubele quotes staan. Stom natuurlijk, en je zoekt je rot. Bedankt voor jullie opmerkingen en hulp.
Gast Geplaatst: 7 april 2004 Geplaatst: 7 april 2004 Bij mij werkt het commando portmap add al niet eens. Weet iemand hier misschien iets op? Starcopy
Nuci Geplaatst: 7 april 2004 Geplaatst: 7 april 2004 ik heb hetzelfde probleem DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen