Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik werk met een goldwaferkaart en een mastera programmer met een asscom digibox ter informatie.<P>vraag 1. bij elke update van mijn kaart kan ik dan ook de oude pic file blijven gebruiken? en kan ik dan volstaan met steeds een nieuwe eeprom file? of moeten ze altijd alle twee worden vernieuwd.<P>Dit was mij niet helemaal duidelijk in de handleiding op de site die ik als beginner gelezen heb.<P>groetjes marcel de motormuis

Geplaatst:

@motormuis, in principe kun je de zelfde PIC file blijven gebruiken. Ik heb ook heel lang de zelfde gebruikt voor de Philips.<P>Maar gezien de maatregelen die de providers nemen om het de hobbyisten zo moeilijk mogelijk te maken, kan het zijn dat je op 'n gegeven moment toch 'n andere PIC file moet nemen.<P>Zo is er ook 'n speciale anti reset PIC file gekomen die voorkwam dat de ontvanger om de tien seconden om 'n kaart vroeg.<P>Je moet het gewoon even in de gaten houden, als je problemen met de file krijgt kun je 'ns 'n andere PIC file proberen.<P>Het is overigens nooit verkeerd om gewoon de PIC file te gebruiken die bij de zipfile wordt geleverd, aangezien die door de verstrekker van deze zipfile is getest!<P>Je moet natuurlijk wel altijd na het proggen van de EEprom je kaart afsluiten met het proggen van de PIC file, maar daar vertel ik je natuurlijk niks nieuws mee!<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.