Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 Hoi Lezer,<P>Leuk, zo'n Mastera II . Bijna Alle programma's werken erop.<P>Het wordt er echter niet eenvoudiger op.<P>Zou iemand mij willen vertellen hoe ik een DS9 File op een Piccard 2 met een Pic 16F876 en een Eeprom 24C64 geprogrammeerd krijg ?<P>Ik heb begrepen dat je eerst een Loader voor de 16F876 m.b.v. IC-PROG 1.04 moet programmeren (Mastera op 2).<BR>Dat lukt, maar dan.<BR>Ik dacht dat je daarna met IC-Prog 1.04 de 24c64-Eeprom moet proggen (Mastera op 1 en vinkje bij optie Smardcard gezet).<BR>Hier gaat het mis. Ic-prog zegt : Resetten smartcard mislukt.<P>Kan het zijn dat ik voor de Eeprom een ander programma moet gebruiken ?<BR>( Ik las iets van Editor 2.2.exe <-- maar niet te vinden )<BR>Of heb ik een instelling bij IC-Prog niet goed staan ?<P>Wie weet raad of heeft hierover ergens een FAQ gevonden ??<BR>Ik kan er nl. nog erg weinig info over vinden.<P>Alvast Bedankt.
Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 probeer het eens zonder vinkje bij smartcard<BR>in ic-prog.
Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 Geprobeerd....<P>Nu krijg ik : "Geen Acknowledge ontvangen"<P>Wat is dat dan voor iets? "Acknowledge" ???
Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 Loader op Stand 2 ( MasterA 1)<BR>Eprom op Stand 3 ( MasterA 1 )<BR>Pic op Stand 2 ( MasterA 1 )<BR>Je gebruik Ludi/JDM pic als eprom optie op progger.<P>Veel plesieeeeeeer
Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 Kijk, Nu werkt het !! <P>Ik heb nog geen beeld, maar dat kan wel eens aan de verkeerde Keys liggen.<P>Ik heb in ieder geval geen Foutmelding meer in IC-Prog !<P>Thanx Man !!
Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 Hoi ALL<P>Ik heb hetzelfde als mediamaster<BR>Op mijn kaart zit een 16f628 en geeft met de masterA ook de melding "Geen Acknowledge ontvangen" <BR>Probeer ik op mode 0 of 1 bevriest icprog 1.4<BR>Icprog heeft 24c65 aan boord ik heb een 24c65<BR>maakt dat nog iets uit???<P>SatJunk
Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 In vorig bericht staat een foutje sorry..<BR>icprog heeft 24c64 aan boord bedoel ik....
Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 @mediamaster..<P>Hoe heb je het nu precies gedaan????
Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 SatJunk, <P>Ik heb een Loader.hex voor de Pic 16F876 gedownload. (Die zijn schaars). Voor jou 16F628 staat er 1 bij Duck.<P>Mastera in stand 2 -->Scroll down balk rechts op 16F628 zetten. <BR>Loader.hex openen en in PIC laden (F5) dan verifieren (F6)<BR>Mastera in stand 3 --> ICProg scroll down balk rechts op 24c64 zetten. Dan Eeprom.hex openen, Proggen(F5) en Verifieren(F6).<BR>Mastera in stand 2 --> Scroll down weer op 16F628 zetten.<BR>Pic.hex openen, proggen(F5), & Verifieren (F6) .<P>Gemacht..<P>Verifieeren ( jemig, wat een woord )is niet noodzakelijk, het kan ook zijn dat ic-prog dat al direct na het proggen doet. Dat ligt aan je instellingen.<P>.Hex kan ook .BIN zijn. Dat maakt niet uit.<P>Laat even weten of het gelukt is...<P>Succes...
Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 Neen maakt niet uit 24C64 of 24C65<BR>zijn gelijk voor de prorammer<P>grt,<BR>Bonzi
Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 @mediamaster..<P>Heb duck files maar blijft met melding<BR>"Geen Acknowledge ontvangen" komen<BR>snap er niks van...<BR>Prog ik die 24c65 met picprog met mijn vp2 (plaats hem op het voetje)<BR>gaat alles goed prog ik de pic met de masterA gaat het ook goed doe ik dan de kaart in mijn hummie met 2.4 patch<BR>zegt ie "invalid card" ook na paar keer in en uit schuiven..<P>Heel vreemd allemaal want funcard en GW gaan allemaal probleemloos..
Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 Ja, het is allemaal erg ingewikkeld.<BR>Ik heb m'n Mastera II ook pas sinds gisteren.<P>Wat je kunt proberen is om eerst alle instellingen te wissen. (Instellingen, Instellingen wissen).<P>Dan nogmaals m'n vorige posting proberen.<BR>Houd er rekening mee dat die smartcardoptie nooit aan moet staan.<P>Werkt het dan nog niet, dan zou het misschien wel eens aan de orginele voeding kunnen liggen. (te weinig Volt)<BR>Ik heb de mijne vervangen door een 12 Volt 300 mA == net adapter.<P>Voor de duidelijkheid, Ik heb ook nog geen beeld met de Piccard 2, maar ik krijg geen foutmeldingen meer in IC-PROG 1.04.<P>We komen er wel uit....
Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 Hier een gebruiksaanwijzing hoe de piccard 2 te laden met een vp2 programmer via icprog 1.4.Men zet de vp2 programmer op de jdm stand,geeft aan dat men de 16f628 wil laden in icprog 1.4,laat gewoon alle instellingen staan en open het file 628v9.hex(loader).write het naar je kaart.Nu zet je met de jumpers de vp2 op de phoenixstand,je gaat naar instellingen kiest voor component 24c64 en zet bij smartcard (phoenix) in instellingen een vinkje.Open nu het ds9 eeprom file voor de 24c64 en druk daarna op write,het programma schijft nu in de eeprom weg.Als dit gedaan is dan zet je de vp2 weer op jdm,ga naar instellingen haal het vinkje weg bij smartcard(phoenix) geef in recente componenten aan dat je weer een pic 16f628 wil laden,open het ds9,16f628 pic file en druk op write.Je piccard is klaar.NU de instellingen van icprog.Zet bij opties ,tab smartcard, je compoort 1 of 2,dit ligt er aan op welke poort hij bij jouw zit,vink 16f84 aan en een vinkje bij 3,58 mhz.Bij de tab ,programmeren, in de opties zet je een vinkje bij controle gedurende programmeren.Daarna ga je uit opties en dan naar instellingen en daarin naar hardware,daar zet je een vinkje in direct i\o,voor programmer kies je jdm programmer en i\o vertraging op 20.Als je het loader file wil laden en je krijgt gelijk een fout op adres 000h dan is je piccard niet lekker,en ligt het aan de piccard,ruil hem dan om.In weze is het dus exakt dezelfde manier als hoe je een normale goldkaart laad.Op dezelfde manier kun je het dus ook doen met een jdm en aparte phoenix programmer op 3,58 mhz<P>Succes
Gast Geplaatst: 9 augustus 2001 Geplaatst: 9 augustus 2001 Ohhhh let op als je strakt weer eens je GW in de sleuf doet dan kan het nog al eens voorkomen dat de ontvanger Invald Kaart geeft (Niet te verwarren met invalide kaart) Het probleem is dan dat de pinnetjes in de ontvanger iets omhoog is geduwd door de PicCard 2, oplossing gebruik een stukje plakband..... Voor de gene die hier een tip van willen .... plak hem NIET op de chip <BR>Voor de MasterA fan's STANDJE 2 en 3 werken voor de piccard 2 PERFECT.<P>Cýa in Hellll
Gast Geplaatst: 9 augustus 2001 Geplaatst: 9 augustus 2001 Uhhh SatSjunk<P>Gebruik je Windoos ME, zo ja kijk je com-poort config eens na. Hier ligt vaak OOk een probleem.
Aanbevolen berichten