Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi,<BR>budda leuk je gebruikaanwijzig,<BR>maar je gaat totaal aan het probleem vorbij dat je bij icprog1,04 de 24c65 niet te prog. is,<BR>zo als aan het begin van deze topic staat als je de loader geprg. heb en je wil verder dan lukt het niet met de phoenix <BR>dat was het probleem en is nog steeds het probleem<BR>gr.<BR>falonso

Geplaatst:

ik heb ook hetzelfde probleem om ds9<BR>met masterA te proggen, Wil totaal niet<BR>heb alles al geprobeerd pootjes 4 en 5 <BR>verbinden, pootje 5 los halen, niets werkte<BR>nu heb ik gewoon een jdm-programmer opgehaald<BR>van 75,-- piekjes en alles werkt perfect geen<BR>probleem niets. beetje jammer dat het met mijn mastera niet wil maarja tis niet anders.<P>als je die viaxenix 2.2 zoekt heb ik wel voor je.<P>moet je me maar ff berichtje sturen smile.gif" border="0

Geplaatst:

@CyberSpy<P>Nee ik gebruik win98 SE..<BR>Maar funcard en GW gaan perfekt..<BR>Heb toch het idee dat mijn card2 niet fris is...<BR>Zal een poging doen om hem om te ruilen...<P>Jullie horen nog...

Geplaatst:

Even een aanvulling,<P>Om de 24lc64 te proggen moet je bij <BR>de setting in ic-prog 4 page write uitzetten.<BR>Ga naar Settings, options tabblad i2c en <BR>vink enable page-write uit. Ook moest<BR>ik verify during progr. uitzetten, maar ik<BR>weet niet of dat wel echt noodzakkelijk is.<P>Dit is echter wel nodig om de pic te proggen.<P>Het kan wel een minuut duren eer de eprom<BR>is geprogrammeerd, due geduld.

Geplaatst:

Nog even getest en inderdaad zijn<BR>alle twee de veranderingen nodig<BR>dus zowel enable page write als<BR>verfi during prog. moeten uit staan<BR>voor de 24lc65. Natuurlijk weer aan<BR>zetten voor de pic16F628. en vergeet<BR>de phoenix mode niet!<P>Suc6.

Geplaatst:

@globe..<P>Hoi net ff getest wat jij voorstelde maar helaas steeds "Geen Acknowledge ontvangen" <P>Heb er ook al een zwaardere voeding aangezet maar noppes...<BR>Ik wacht nu wel ff tot de kaart omgeruild is...

Geplaatst:

Gebruik Ponyprog voor de 16F786(Dout aanvinken),veel sneller dan IC-Prog.<P>Voor de 24C64/65 Picbinedit(1.30),let op baudrate en protocol instellingen

Geplaatst:

Ik heb zelf geen sjieke Mastera maar een ordinaire JDM. Maar dit klinkt toch wel allemaal vrij ingewikkeld...<P>Heb zelf net de DS9 502 project hexfile voor de (F876) pic met icprog 1.04 en een jdm programmer op de 16F876 gezet. (Deze picfile heeft een ingebouwde loader had ik gelezen). <P>Daarna de xxxx_Eepfx.bin op de 16c64 (WEER met icprog 1.04 en de jdm). Voila, klaar en alles doet het. <P>Alleen nu dat resetten nog verhelpen...<P>En geen enkele speciale instelling bij icprog. Alles default zoals na installatie, zoals ik altijd de piccard 1 programmeerde.<P>Dit alles met een volledig lege kaart.<BR>(mocht dat relevant zijn)<P>Ik hoop dat dit geen toevalstreffer is en dat het altijd zo vlot zal gaan.<BR>B-)<P>Groeten<P>Curious

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het lag inderdaad aan de kaart.....<BR>Heb nu een 16F876 en 24c64 piccard met 8 contacten en alles werkt perfect....<P>Iedereen nog bedankt voor de reacties...<P>SatJunk..

Geplaatst:

Hi <P>Zo doe ik altijdt en het werkt altijd<BR>proggen van pic2 kaarten pic 16F628 en eeprom 24c64 met de Mastera 1 en icprog 1.04<P>Pic op mode 2<BR>eeprom op mode 3<P><BR>-------------------<BR>| ---->xxxx<BR>| | -->xx x <BR>| | |<BR>| | | <BR>| | | <BR>| Deze twee contackt punten plakken <BR>| tijdens het proggen van loader.hex en | pic.hex <BR>| bij proggen van eeprom plakband <BR>| verwijderen<BR>|<BR>| <BR>|[24c64] [pic16f28]<BR>|------------------<P>SolidGold

Geplaatst:

@SOLIDGOLD<P>Die 16F876 is wel cool..<BR>Daar heb je geen loader voor nodig<P>SatJunk

Geplaatst:

't is wel verwarrend dat de piccard 2 (16F876) er in 2 uitvoeringen is. De 5 en 8 pins versie.<P>Ik zat aan het begin ook te kl**ien met een loaderfile.<BR>Ik kwam er pas later achter dat je die bij een 8 Pins piccard-2 helemaal niet nodig hebt.<p>[ 22-08-2001: Message edited by: MediaMaster ]

Geplaatst:

ik heb nu ook alles geprobeert maar het wil maar niet lukken inmiddels 4kaarten<BR>2 programmers maar nog steeds noppes ik sta voor 1 raadsel ik draai win NT maar probeerde het ook met win98!! noppes<BR>mischien nog steed niet de goed loader maar dat betwijfel ik kreeg er 1 van iemand hier neem ik aan dat het oke is mischien heeft iemand nog Tips? confused.gif" border="0confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.