Gast Geplaatst: 10 augustus 2001 Geplaatst: 10 augustus 2001 Ik heb me vandaag eens op de nieuwe Piccard2 waferkaart 'Zilvercard' gestort.<P>Ik heb het proggen met 'n Mastercrd programmer gedaan. En ik heb de DS9-502 file gebruikt.<P>De Pic processor 16F677 is eenvoudig met ICProg v1.04 te programmeren, je moet wel weer de optie 'controlle gedurende programmeren' kiezen. Het programmeren van de PIC duurt wel relatief lang!<P>De eeprom is 'n ander verhaal die laat zich bij mij met geen enkel programma programmeren. Na wat knutselen kwam ik er achter dat de enigste manier om dat wel voormekaar te krijgen is door PicBinEd v1.30 te gebruiken.<P>Kies wel in het tabblad 'JDM/Phoenix' voor de Phoenix als interface. Zo gauw als je die kiest verandert het tabblad bijna totaal van opzet. Kies bij Firmware de optie 'DS9/c64.>> allcam' vergeet dit niet want anders wordt er niks naar de eeprom gezet. Op de comppoort instellingen na (als je compoort 2 gebruikt) kun je alle instellingen verder ongewijzigd laten. Op de Mastercard programmer kies je modus 0.<P>Na het proggen werkt de zilvercard vlekkeloos, overschakelen tussen de coderingssystemen gaat zonder resetten. Ook is de kaart redelijk snel, al is hij langzamer dan de Funcard!<P>Je kunt nu alle CI modules van je Humax 5400 in de verkoop gooien, want die heb je met deze kaart niet meer nodig!!!<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>
Gast Geplaatst: 10 augustus 2001 Geplaatst: 10 augustus 2001 Hallo Redcat,<P>Welke EEprom zit er op die kaart?<BR>Klinkt goed, trek ik straks die 16F628 er af<BR>prik de 16F677 er op klaar!!!<P>Astalapasta,<BR>Bonzi
Gast Geplaatst: 10 augustus 2001 Geplaatst: 10 augustus 2001 @bonzi, er zit 'n 24LC64 eeprom in die kaart.<P>Wisselen van PIC processor zal niet gaan, of je moet 'n beroemde micro chirurg zijn!! Het gaat hier namelijk om 'n zelfde soort kaart als de goldcard. De PIC processor en de EEprom zitten in de plastic kaart gebakken!<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>
Gast Geplaatst: 11 augustus 2001 Geplaatst: 11 augustus 2001 @ redcat<BR>toch gevonden wat je zocht?<BR>Kun je me middels een PM ook laten weten waar?<BR>B.v.d
Aanbevolen berichten