Gast Geplaatst: 13 augustus 2001 Geplaatst: 13 augustus 2001 Ik ben op zoek naar een loader voor een pic 16f876. Wie kan mij hieraan helpen ?<P>Alvast bedankt !
Gast Geplaatst: 13 augustus 2001 Geplaatst: 13 augustus 2001 @dufi, dan moet je me even je e-mail adres per PM sturen.<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>
jonas Geplaatst: 13 augustus 2001 Geplaatst: 13 augustus 2001 Beste Dufi,<BR>ik neem aan dat je voor die 16F876 die ds9 files wilt gebruiken.<BR>Dan gebruik je toch gewoon picbined versie 1.30 (dit is de laatste). Als je dan de eeprom wilt schrijven heb je geen loader meer nodig.<BR>Instellingen: device=24c64, interface=phoenix (6MHz), firmware=ds9/c64.<BR>Met de delay moet je misschien een beetje spelen, maar het werkt bij mij gewoon op 1.<BR>En laden maar.<BR>Er is nog een groot voordeel t.o.v. de viaxenix programmering. Met viaxenix word op de een of andere manier stream niet goed overgezet. Met picbined 1.30 gaat dit wel goed. En picbined is ook veel en veel sneller dan viaxenix!!!<BR>suc6 met de hobby.<BR>p.s. de 1.30 is o.a. te vinden op beamer en bij duwcati.<P>greetz<P>Jonas<P> <p>[ 13-08-2001: Message edited by: jonas ] Greetz van Jonas Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV
Gast Geplaatst: 13 augustus 2001 Geplaatst: 13 augustus 2001 Jonas,<P>Allereerst bedankt voor je hulp. Ik wil inderdaad met de DS9 files aan de gang. Natuurlijk ben ik gelijk aan de slag gegaan maar helaas..... Ik vind trouwens geen 'device' optie binnen picbin. Het zal er absoluut staan maar ik ben waarschijnlijk kippig. Ik heb alle instellingen staan (op de device inst. na) zoals je zei echter krijg ik de foutmelding: Writing Eeprom .....Loop request1 error. Read from interface 23 bytes should be 32. Write: 0 bytes. Ik heb natuurlijk gespeeld met de delay, zelfs op 10 gezet maar het mocht niet baten. Trouwens: ik heb een (nieuwe) Mastera2. De Mastera zet ik op 0 (Phoenix 6 mhz).<P>Alle hulp is welkom
Gast Geplaatst: 13 augustus 2001 Geplaatst: 13 augustus 2001 Kan er mischien iemand deze loader in bij de downloadmaster zetten?<BR>THNX
jonas Geplaatst: 14 augustus 2001 Geplaatst: 14 augustus 2001 @dufi,<BR>bij mij staat er echt een device hoor!<BR>Open picbined130, 3in1 ds9 en 502 aanklikken bovenaan.<BR>Als je de juiste keys erin hebt, kun je de file schrijven, je klikt dan op de tab JDM/Phoenix; hier staan dan allereerst 4 opties aangegeven. De eerste is Port; meestal com1; de tweede is dan de device. En daar moet dus de juiste gegevens in zoals in vorig bericht aangegeven.<P>DUS DE DEVICE OPTIE STAAT ER ECHT HOOR! <P>Probeer het eens en laat het ons eens weten.<BR>btw, ik gebruik geen mastera maar een mastercrd met een iets opgefokte voeding van 15 volt.<BR>Het kan natuurlijk ook aan de voeding liggen van jouw progger.<P>Voor diegenen die de 16F876 loader nodig hebben, meel me maar effe op satijntje57@hotmail.com<BR>Maar ik neem aan dattie binnenkort in de dlm staat.<P>suc6 met de hobby<P>JONAS Greetz van Jonas Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV
Gast Geplaatst: 14 augustus 2001 Geplaatst: 14 augustus 2001 @dufi<BR>ik had ook dat probleem maar met een zwaardere voeding is het opgelost ik werk wel met mastercrd<BR>ps als je nog een oude phoenix interface hebt werkt het ook mee 6mhz<BR>groetjes
Gast Geplaatst: 14 augustus 2001 Geplaatst: 14 augustus 2001 @Jonas<P>Ahha ! De reden waarom ik de deviceoptie niet krijg was omdat ik de interface al op Phoenix had staan. Dan verandert de deviceoptie in Firmware. Ben ik toch kippig . Ik heb zojuist een voeding gekocht: 12v & 300 MA. Helaas doet hij het hier ook niet mee. ARGHH !<P>@julien132<BR>Hoe zwaar is de voeding die jij nu gebruikt ?<P>Greetz<P>Dufo
Gast Geplaatst: 14 augustus 2001 Geplaatst: 14 augustus 2001 @dufi, als je PicBinEd v1.30 of v1.31 opstart ga je eerst even de eeprom file openen en doe je dan het volgende:<P>1. Ga naar het tabblad ‘JDM/Phoenix’<BR>2. Stel nu eerst de Port in op ’COM1’ of ‘COM2’ (is afhankelijk aan welke seriële poort je progger zit!).<BR>3. Kies daarna in het pulldown menu naast Device voor '24(l)c64'<BR>4. Vervolgens kies je bij de optie Interface voor ‘Phoenix’, nu veranderd bijna het hele tabblad van opzet.<BR>5. Kies in het pulldown menu naast de Firmware optie voor ‘DS9/c64 ->> allcam’.<BR>6. Nu zie je rechts wat technische instellingen staan, die overeenkomen met de rest van de instellingen in dit tabblad, deze hoef je dus verder ook niet te wijzigen.<BR>7. Zet je Mastera2 op stand ‘0’ (6,00 Mhz).<BR>8. Druk nu op ‘Write’, als het goed is wordt de eeprom nu beschreven.<BR>9. Als het proggen klaar is verschijnt rechts de hex data die naar de eeprom is geschreven.<P>Als je de bovenstaande instellingen gebruikt moet het gewoon werken, als dat niet het geval is ben ik toch geneigd om te denken dat er iets technisch niet in orde is! Heb je met de Mastera2 wel al andere kaarten zonder problemen kunnen programmeren. En heb je ook al eens ’n andere Piccard2 kaart gebruikt?<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>
Gast Geplaatst: 14 augustus 2001 Geplaatst: 14 augustus 2001 @Redcat<P>Ik heb je instructies letterlijk gevolgd en helaas zonder succes... <P>Ik kan wel met IC-prog een loader file in de pic laden het is met ook gelukt een normale gw in een kaart te laden in de goldprogger modus... Je zou zo zeggen het moet goed zijn. Verder heb ik 2 pic2 kaarten en allebei geven ze dezelfde foutmelding ......<P>Natuurlijk kunnen ze beiden fout zijn maar de kans lijkt mij redelijk klein.<P>Dufo
Gast Geplaatst: 14 augustus 2001 Geplaatst: 14 augustus 2001 Ik heb precies hetzelfde probleem als Dufi een ik geloof ook hetzelfde hardware (Mastera2 +pic2 met 16F876).<BR>Dufi, waar heb je de mastera gekocht? misschien hebben we hetzelfde rot spul aangeschaft bij hetzelfde winkel (mail maar even als je wil).
Gast Geplaatst: 14 augustus 2001 Geplaatst: 14 augustus 2001 Let op de protocol parameters:Parity moet op N staan.
Gast Geplaatst: 14 augustus 2001 Geplaatst: 14 augustus 2001 Ik heb alle mogelijk combinatie geprobeerd<BR>(Baud rate, Parity, Stop bits and data bits).<BR>De fout blijft hetzelfde:<BR>"Writing eeprom.....Loop request1 error. Rad from interface 24 Bytes, should be 32 write:0 bytes"
Gast Geplaatst: 15 augustus 2001 Geplaatst: 15 augustus 2001 @dufi en @Uccellone, <BR>als ik jullie was zou ik de Mastera2 om gaan ruilen voor 'n nieuwe, en kijken of hij het dan wel doet!<P>Er moet volgens mij iets in die progger niet helemaal goed zitten.<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>
Gast Geplaatst: 15 augustus 2001 Geplaatst: 15 augustus 2001 Met de Mastera heb ik gw een fun geladen. Ik vermoed iets aan de hand is met de pic2.
Aanbevolen berichten