Fabian Geplaatst: 10 april 2004 Geplaatst: 10 april 2004 Wie weet hoe ik de dir "/VAR/BIN" naar "HDD/VAR/BIN" kan kopieren. Met ftp in explorer kan ik de map niet plakken en m.b.v. een telbet sessie krijg ik na het commande "cp /var/bin /hdd/var/bin" de foutmelding "cp: /var/bin: omitting directory". Alvast bedankt. Fabian
ptmtv Geplaatst: 10 april 2004 Geplaatst: 10 april 2004 Kijk hier eens? Misschien is dit wat voor je... (Zelf niet geprobeerd overigens)
Fabian Geplaatst: 10 april 2004 Auteur Geplaatst: 10 april 2004 @ PTMTV, Ik heb het geprobeerd. Maar onder de image van Ronaldd van 7 maart werkt kij niet. Ik krijg geen lettertypen te zien. Iemand anders nog een oplossing om /VAR/BIN naar /HDD/VAR/BIN te kunnen kopieren?
Fabian Geplaatst: 10 april 2004 Auteur Geplaatst: 10 april 2004 Weet iemand soms een werkende telnet commando?
Tonskidutch Geplaatst: 10 april 2004 Geplaatst: 10 april 2004 had hem perfekt op schijf staan... via dit: Citaat: van pekka geknipt: Geef het commando cat /dev/mtd/5 > /var/tmp/backup.img of als je een harde schijf hebt cat /dev/mtd/3 > /hdd/backup.img Als je de 3 gebruik ipv de 5 maakt íe een UnCompressed IMG aan. Met 5 is je img ongeveer 5,5 Mb met 3 ongeveer 8 Mb Dit maakt een complete img file aan van jouw dreambox of dbox2, inclusief de firmware, settings, plugins etc. Ftp deze backup.img naar een veilige plaats en je kan altijd snel terug naar jouw oude Dreambox, zonder telkens opnieuw alle settings etc te moeten doen. Terugzetten kan gewoon via DreamUp, net alsof je met een andere img zou doen. Of wel zet je met ftp de img file in /var/tmp en log je in met telnet. Geef dan volgende commando's : cd /var/tmp eraseall /dev/mtd/5 && cp backup.img /dev/mtd/5 reboot cheers A Forest The Cure
Fabian Geplaatst: 10 april 2004 Auteur Geplaatst: 10 april 2004 Dank je voor jou antwoord. Ik ben er uit. Je moet eerst /VAR/BIN van je dreambox naar je HD van je PC kopieren en dan pas naar /HDD/VAR/BIN van je dreambox. Zo werkt het wel!
Ronaldd Geplaatst: 10 april 2004 Geplaatst: 10 april 2004 Via telnet kan je /var/bin zo kopieren naar /hdd/var/bin: mkdir -p /hdd/var cp -a /var/bin /hdd/var/bin Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Tonskidutch Geplaatst: 10 april 2004 Geplaatst: 10 april 2004 heb ik dan daarom gigantische problemen? daar die suggestie van pekka niet klopt? cheers A Forest The Cure
Ronaldd Geplaatst: 10 april 2004 Geplaatst: 10 april 2004 Welke suggestie van Pekka? Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Tonskidutch Geplaatst: 10 april 2004 Geplaatst: 10 april 2004 die ik hierboven hebt geknipt en geplakt ... als voorzorgsmaatregel heb ik die dus voor sf 3.2 gedaan en na problemos op de beschreven manier terug gezet... en toen box dood cheers A Forest The Cure
JaNuZz Geplaatst: 10 april 2004 Geplaatst: 10 april 2004 Die backup maken zoals pekka zegt klopt wel, maar dat terugzetten gaat niet goed met bepaalde images heb ik gemerkt, ook hetzelfde probleem hier gehad met enkele boxen. Terugzetten kun je beter via serieel doen
Ronaldd Geplaatst: 10 april 2004 Geplaatst: 10 april 2004 Het verhaal van Pekka is niet geheel correct. Aan een image gemaakt via device /dev/mtd/5 heb je (bijna) niets. Een normaal image is gelijk aan device /dev/mtd/0. Het zou wel zo kunnen zijn dat een image gemaakt via device /dev/mtd/3 terug te zetten is ALS BACKUP via dreamup. Echter heb ik dit nog nooit geprobeerd, maar lijkt me wel logish. Ik verwacht niet dat het plaatsen van een corrupt image jou problemen tot oorzaak kan hebben. Of het terug plaatsen van een corrupte backup jouw problemen kan veroorzaken, dat weet ik niet. Dan moet ik eerst een backup maken en onderzoeken. PS Werdt jou probleem niet in een ander topic besproken? Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen