Ga naar inhoud


Verschil tussen CAM en CI


Gast henderikus

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al een tijdje een Dreambox maar heb als vorige ontvanger nog een DBox staan met een Irdeto (Betacrypt) cam.

Ik vroeg me af of ik de cam kon vervangen door een andere, modernere, cam en heb daartoe in dit forum rondgeneusd.

Ik ben daar niet veel duidelijke info over dit onderwerp tegengekomen alleen zag ik de volgende opmerking staan

"natuurlijk gaat het fout,er moet een cam in en geen ci module in de 9500".

Ik heb daarom de volgende vraag, wat is het verschil tussen een cam en een ci en is het mogelijk er een andere cam in te plaatsen b.v. een Magic Modul.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

heel simpel.. de opbouw is gewoon anders en NIET uitwisselbaar.dus geen CI erin douwen.

Waarom ze die als een module hebben gebouwd is mij ook een raadsel want ze hadden hem net zo goed embedded kunnen maken.zal wel zo gedaan zijn om evt later een andere cam erin te kunnen zetten wat natuurlijk alleen bij de provider te krijgen zou zijn geweest.gelukkig hebben ze het nu zo gedaan want ombouwen is zo heel makkelijk..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekent dus dat ik het met de bestaande, eventueel gemodificeerde, cam zal moeten blijven dan en dat de ontvanger dus niet op eenvoudige wijze te moderniseren is.

 

Bedank voor je info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als bij de mm9600 geen Cam of CI aanwezig is, is dan op simpele wijze vasttestellen of hij reeds geschikt is gemaakt voor een CI-module (zonder deze er plompverloren intedouwen.....)?

Software versie zegt Dr. Overflow DVB V181.4 (30.03.2000)

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...