jonas Geplaatst: 25 augustus 2001 Geplaatst: 25 augustus 2001 Hi,<BR>ik heb vandaag een zgn silvercard ontvangen. Dit is dus een piccard-2.<BR>Het proggen met mijn mastercrd en picbined met ds9 files (laatste files van satdudez met 502 versie)lukt niet, progger ziet op de een of andere manier mijn kaart niet.<BR>Met de andere methode die ik toepas, ICprog loader in ic, met viaxenix de eeprom proggen, en dan weer met icprog de 16F876 file laden lukt het proggen wel, er komen geen foutmeldingen. Maar mijn scherm blijft zwart!<P>Ik heb nog een andere piccard-2 hier liggen en hiermee lukt alles wel goed, zowel met de picbined methode als met de icprog-viaxenix methode. Met de 3.1 cam Ird, beta, seca en via!<P>Ik kan dus alleen maar concluderen dat de silvercard niet 100% compatibel is met een piccard-2.<P>Kan iemand mij dit bevestigen?<P>Wie heeft ervaring om deze silvercard met de ds9 files te proggen.<P>Thanx<P>Jonas<p>[ 25-08-2001: Message edited by: jonas ] Greetz van Jonas Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV
Duwgati Geplaatst: 25 augustus 2001 Geplaatst: 25 augustus 2001 Ik ervaar ook alleen maar problemen met de silvercard. Dit is de 1e kaart die me niet lukt. En ik haat het om iets niet voor elkaar te krijgen wat gewoon zou moeten kunnen. <BR>De Pic beschrijven lukt met ICprog, daarna is het afgelopen. Eeprom is niet te programmeren. Niet met ICprog, niet met Picbined, niet met Viaxenix. Ik heb 2 silvercards met de MasterCRD-1, MasterCRD-2 (2 verschillende), JDM, Phoenix en Smartmouse programmers geprobeerd op verschillende PC's (W98 en W2000) maar krijg die eeprom niet geprogrammeerd. Telkens krijg ik een foutmelding bij het schrijven. Die melding varieert met de instellingen in de software, maar duidt in alle gevallen volgens mij op een communicatie-probleem.<BR>Oh ja, ik heb ook meerdere kabels geprobeerd (1-op-1 kabels). Maar helaas dus.<P>Het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat ik een andere loaderfile nodig heb dan ik nu gebruik.<P>Wie heeft een werkende loaderfile voor de 16f876 (of 16f877 wat is het nu eigenlijk echt?) op de silvercard.<P>Bye<BR>Duwgati<P>PS. de Piccard2 in smd-formaat geeft geen problemen, alleen de silvercard.<p>[ 25-08-2001: Message edited by: Duwgati ]
Gast Geplaatst: 25 augustus 2001 Geplaatst: 25 augustus 2001 ga met jullie mepuzzelen,<BR>heb alleen nu dus ff geen tijd maar toch <BR>check deze url ff <BR> <A HREF="http://www.xs4all.nl/~wf/wouter/pic/wloader/" TARGET=_blank>http://www.xs4all.nl/~wf/wouter/pic/wloader/</A> <P>op de links daar staat iniedergeval dat loadertje en wat info over de pic <A HREF="http://www.maxking.com/cards.htm" TARGET=_blank>http://www.maxking.com/cards.htm</A> <P>als dat m is staat daar ook nog wat over de soft bij<P>sccss<p>[ 25-08-2001: Message edited by: radxnl ]
Duwgati Geplaatst: 25 augustus 2001 Geplaatst: 25 augustus 2001 Bedankt Radxnl, ik ga er morgen mee aan de slag. Heb nu helaas geen tijd meer. Ik hou je op de hoogte.<BR>bye<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 25 augustus 2001 Geplaatst: 25 augustus 2001 Wat ngewikkeld allemaal.Zet gewoon de 502 hex weg, en stap dan over naar de phoenix en gebruik picbinedit 130.Gaat als een trein, of is dat nu weer slecht ?<BR>Bij mijn silvercard geen probleem op die manier.
Gast Geplaatst: 25 augustus 2001 Geplaatst: 25 augustus 2001 inderdaad Pb208 geen probleem.<BR>Hou er wel rekening mee dat het een 877 is geen 876.<BR>Deze zijn prakties hetzelfde ,maar de ID is natuurlijk anders.
jonas Geplaatst: 25 augustus 2001 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2001 Hi,<BR>dat is reuze interressant dat jullie 2 dat voor mekaar gekregen hebben.<BR>Moet men eerst een loader gebruiken, ik neem aan van niet. Maar wat is de instelling op picbined: ik heb als delay 10ms, en all eeprom data, phoenix mode (mastercrd op 3,5 en op 6 MHz geprobeert) parity alleby even en non geprobeert.... maar de laatste keren komt de progger niet tot de eeprom. Het ledje op de progger gaat effe aan, er verschijnen stippeltjes, maar de blauwe blak voor vooruitgang aan te duiden gaat niet lopen. Aan het einde komt er een error melding.<P>Hoe hebben jullie picbined ingesteld?<BR>Gebruiken jullie een laoder, en indien ja, welke (16F876?).<P>Net als duwgati is dit mijn eerste kaart die ik niet geprogrammeert krijg! .<P>Dus nu baal ik als een stekker, ik word zelfs saggerijnig, en mijn arm vrouwtje moet dat maar allemaal slikke <P>Oke, genoeg sentimentaliteit, what is happening met die silvercard?<P>word morgen vervolgt!!!!<P>Welteruste<P>jonas Greetz van Jonas Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV
Gast Geplaatst: 25 augustus 2001 Geplaatst: 25 augustus 2001 Hoi.<BR>Moet je maar eens voorstellen,pas begonnen met sat tv als hobby en via dit board gevraagd hebben wat de beste koop is om een ontvanger aan te kopen.75 % van de members antwoorden als één hand op één buik humax 5400 omwille van de patch die je kan laden om also te kunnen kijken via één kaart naar verschillende gekodeerde systemen.Dan kan je zich al voorstellen als een nieuwkomer deze<BR>procedure wil volgen en met deze problemen gekonfronteerd wordt ,om zijn kaart up to date te krijgen wat een ellende dat met zich meebrengt.Dit loopt zoals jullie zelf nu ondervinden niet steeds van een leie dakje.<BR>En zeggen dat het toch zo eenvoudig kan ,ook met de humax 5400 maar zeker ook met tal van andere ontvangers ,die dan ook nog soms over betere troeven beschikken, door gebruik te maken van afzonderlijke CI modules,een eenvoudige goldwaferkaart en een eenvoudige goldprogger (een kind kan de was doen).<BR>Waarom wordt dit niet gezegd aan iemand die om raad vraagt.<BR>
Gast Geplaatst: 26 augustus 2001 Geplaatst: 26 augustus 2001 Instelling picbined 130:<BR>rechtsboven klikken op enabled.Dit wordt dan DISABLED. In vakje er naast moet staan 3in1ds9. Dan file laden. Linksboven komt ds9402502. Phoenix clicken, compoort instellen, baudrate op 5726, pariteit =N.<BR>De 5726 geldt voor 3,5 Mhz.<BR>Dan write clicken (als de pic gevuld is met de 502 hex. Loader is NIET nodig.Succes,pb208
jonas Geplaatst: 26 augustus 2001 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2001 Hi,<P>De misere gaat verder met de silvercard!<P>Ik heb de hints eens geprobeerd, maar zonder succes.<P>De volgende stappen werden gedaan:<P>Eerst met ICprog de 502 file in de 16F877 geladen, dat werkt perfect.<BR>Dan Picbined opgestart, disable mode, settings zijn dan 3in1ds9 en ds9v402/502-XH54irdeto.<BR>De eeprom file geladen, ziet er goed uit, <BR>OP jdm/phoenix klikken,<BR>Com1/device=24(l)C64, interface=phoenix<BR>Delay, ik heb al met de waarden 1 en 5 en 10 ms geprobeerd.<BR>Dan de optie ernaast: default staat er 'Adress from script', dit heb ik geprobeerd alsook de optie 'all eeprom data'<BR>Baudrate, ik heb geprobeerd: 9600, parity none databits=8 en stopbits=2.<BR>Ook even parity geprobeerd.<BR>Ook baudrate 5726 geprobeerd, mijn progger omgezet van 6 naar 3.75 MHz, geeft geen resultaat<P>De index, length en secret key waarden blijven op 0000 staan.<P>Write drukken, lampje op progger gaat effe aan, en er komt na ongeveer 1 minuut de volgende foutmelding:<BR>Loop request1 error, read from Interface 23 bytes should be 32 write:0 bytes.<P>HET LUKT DUS VAN GEEN KANT MET DIE R*T KAART.<P>Met mijn normale smd uitvoering gaat alles prima, net als bij duwgati!<P>Wie weet de oplossing voor dit mirakel, of is er een batch met defecte kaarten in omloop gebracht?<P>Greetz<BR>Jonas Greetz van Jonas Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV
Duwgati Geplaatst: 26 augustus 2001 Geplaatst: 26 augustus 2001 Volgens mij heb jij stiekem op mijn beeldscherm zitten kijken Jonas. Daar staat tenminste exact hetzelfde als bij jou.<P>Kan iemand bevestigen dat het volgende wel of niet zo hoort:<BR>Zodra ik in picbined op "write" druk, dan knipperen het rode- en het groene ledje samen 1 keer heel kort en daarna nog 1 keer het groene ledje alleen heel kort. Vervolgens blijven beide ledjes uit tot ik na enige tijd (hoelang, hangt af van de ingestelde delay) de beruchte foutboodschap krijg: "Loop request1 error etc....." en vervolgens blijft het rode led branden.<BR>Ik zou namelijk verwacht hebben dat je het groene ledje heel zachtjes ziet flikkeren tijdens het schrijven.<P>@Big John,<BR>Da's natuutlijk een weinig zinvolle bijdrage aan dit topic. Als je je beklag wilt doen over de mening van de andere members van dit forum zou ik zeggen: open een nieuw topic daar waar het thuishoort.<BR>En als je eens goed op mijn website kijkt (waar nogal wat beginners naartoe verwezen worden) dan kun je in het hoofdstuk basisinfo echt wel een gefundeerd advies terugvinden.<P>Ik zoek verder.<BR>Bye<BR>Duwgati
jonas Geplaatst: 26 augustus 2001 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2001 Hi,<P>het is me dan toch een keer gelukt de eeprom te beschrijven met mijn mastercrd (stand 0=6MHz) en picbined 1.30.<P>Ik heb het volgende ingesteld: phoenix/adress from script/9600/None/8/2.<P>Dan eerst verify drukken. Het rode en groene lampje gingen eerst effe kort branden en toen gingen ze weer uit maar na ongeveer 5 sec gingen ze weer aan en begon de verify. Toen de verify successfull beeindigt was heb ik op write gedrukt, en toen lukte het wel.<BR>Let wel, ik heb met deze instelling al diverse keren een foutmelding gehad, het enige wat ik nu anders gedaan heb was de verify optie eerst uit voeren.<BR>Maar mijn scherm blijft nog zwart. De receiver ziet de kaart wel maar er komen geen kanalen tevoorschijn.<BR>Zou het iets te maken kunnen hebben met de nieuwe patch?<BR>Ik heb namelijk mijn oude ds9 kaart (smd) eens geprobeerd, die deed het prima met de vorige patch (2.4). Maar nu ook niks meer!!!!<BR>Geen irdeto geen seca, niks, helemaal niks<BR>RaaaaaR, ik vermoed toch dat er iets aan de hand zou kunnen zijn met de combinatie ds9 en de nieuwe 3.1 patch....<P>We puzzelen verder........<P>Greetz<BR>Jonas<p>[ 26-08-2001: Message edited by: jonas ] Greetz van Jonas Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV
Duwgati Geplaatst: 26 augustus 2001 Geplaatst: 26 augustus 2001 En als je nu nog eens een verify doet, krijg je dan ook een "verify OK"?<BR>Bye<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 26 augustus 2001 Geplaatst: 26 augustus 2001 ps-je...<P>de ds9 files op picc2 en de PH+cam3.1(eng versie) lopen perfect..<P>(voor ast&hB)<P>erg benieuwd over silv-crd ontwikkelingen...<P>sccs
Gast Geplaatst: 26 augustus 2001 Geplaatst: 26 augustus 2001 Net als de meesten van jullie ben ik enkele dagen met de silverkaart aan het stoeien geweest, zonder succes.<BR>Vanmiddag heb ik op aanwijzing van iemand anders het proggie ***geen-reclame*** 170 gedownload en het laden van de kaarten loopt als een trein. Het proggie lijkt op chipcat en is zonder veel kennis van proggen te gebruiken.<P>Het enige probleem waar ik tegen aan loop is dat alle boeketten werken behalve C+ nl<BR>Ik heb diverse software versie's voor de humax en hex en binfiles voor de silvercard geprobeerd.<P>Greetings Tukker1
Aanbevolen berichten