Ga naar inhoud

welke Ci module ???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw op het gebied van satellieten en hun systemen en ik ken eerlijk gezegt ook niets van de module's die er zoal op de markt zijn en door al de mogelijkheden die er al zijn zie ik door het bos de bomen niet meer.

Ik heb een @Sat Nz Ci 7000 ( met Free X-TV ) en nog 2 lege sleuven voor een module in te steken.

Ik had graag wat meer laat ons het volwassen kanalen bij gehad en infotainment zoals fox, sky, disney, NGC, extreme sports ...

Hebben jullie anderzijds nog tips of weetjes waar ik bij eventueele aanschaf op moet letten ?

Graag had ik ook wat meer info over de werking en gebruik van deze module's.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hoor .

Geplaatst:

Veel lezen in ieder geval. Ik raad een MR (matrix reloaded) aan om dat die momenteel veel open krijgt. Ook een Magic is een goede cam, tis net waarvoor je hem gebruiken wil.

Geplaatst:

allereerst heb je zo'n ding nodig als jouw receiver een bepaalde cryptie niet aankan voor een bepaalde abonnement kaart

dan neem je een ci-module, common interface in het dvb formaat meestal een pcmcia card

je hebt dus momenteel daarin twee hoofdgroepen...

in de ci-modules dus:

de open platform CI

de task platform CI

1e is dus met meerdere mogelijke software voor decryptie te beschrijven door de firmware aan te passen

2e is in vele gevallen maar voor decryptie van een systeem bedoeld en niet aan te passen of heel lastig zal ik maar zeggen

het belangrijke is echter niet wat je er op dit moment mee kunt maar hoeveel toekomst dat cryptie systeem heeft OF hoeveel firmware versies die aangepast aan de hardware nieuwe of andere crypties aankunnen.

daarnaast hoe die firmware erop komt is ook een wezenlijk aspekt.

momenteel zijn de Matrix reloaded en de Magic Module favoriet

daar ze enerzijds gelijkwaardig zijn in het aantal crypties en anderzijds de meeste ondersteuning en support kennen.

de volwassen programma's waar je het over hebt zijn mbt hun cryptie allemaal buitenbeentjes en eerder af te raden daar een specifieke ci-moduul voor te nemen...

op irdeto2 en viaccess2 modulen (dus ook op open platform) is genoeg aanbod.

kijk je nu naar prijzen en mogelijkheden is de Matrix reloaded inderdaad een goede keuze

MAAR je moet zeker niet vergeten dat deze module niet in alle receivers zonder meer goed loopt dus dat is navorsen inde receiver subfori.

cheers

Our Darkness

Anne Clark

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen