Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Na een tip van iemand op dit board ben ik bezig geweest met Mosc Advanced Simulation 1.1 van de piccard boys. <BR>Met Mosc Advanced Simulation 1.1 kun je een originele seca kaart simuleren. <BR>Ik heb hierbij gebruik gemaakt van een "silverkaart 16F876+24C64" en tot mijn grote verbazing werkte dit met de eerste keer. <P>Ik ben als volgt te werk gegaan: <P>Als eerste de pic programeren met de daarvoor bestemde hex file. <P>Daarna de kaart bewerkt met MKfind en de de desbetreffende hexserieel op de kaart gezet. <BR>Dus staat de kaart op dat moment in High Programm Mode <BR>Seca key's erop en provider 00 19. <P>Na alles te hebben gecontroleerd en weer uitgelezen had ik een exacte clone van een originele kaart op de silverkaart. <P>Ook de AU werkt prima. <P>Daarna een wat heel anders geprobeerd en wel het opnieuw activeren van de originele kaart. <P>Even bellen en na een tijdje was daar de activatie van de originele kaart. <P>Wat er allemaal gebeurd bij het opnieuw activeren van je kaart kun je prima met een goed log programma volgen welke ik dan ook deed. <P>Maar nu komt de verbazing dat ook mijn silverkaart welke ik in een andere ontvanger had zitten exact dezelfde update kreeg dan mijn originele. <P>Mag ik dan spreken van een clone of moet ik het toch iets anders noemen ????? <P>Wie hebben meer hier mee gespeeld en weten wat er nog meer mogelijk is ??? <P>Kunnen we ook meerdere providers op de kaart programeren ?? <BR>Bij de originele gaf dat wel eens problemen. Tenminste hier bij mij wel.

Geplaatst:

Nou is mijn Spaans, Italiaans en Frans dramatisch, maar begrijp ik het goed dat hiermee ook een Viaccess kaart te klonen zou moeten zijn? Althans met het pakket USSEnterprise?<BR>En zo ja, waarmee bewerk je dan de kaart verder, want MKFind kan niet met Via kaarten overweg!?!?<BR>Wie weet meer?<BR>Bye<BR>Duwgati

Geplaatst:

Als je goed op die site rondkijkt kom je ook zoiets als Matrixstudio tegen zou dat wat kunnen zijn.<BR>En de site is trouwens ook om te schakelen naar Engels.<BR>Dus even goed rondkijken als je geen Spaans spreekt.

Geplaatst:

@NvBgm,<BR>Ben er even tussenuit geweest dus heb ik niet eerder kunnen reageren. Maar mijn probleem blijft hetzelfde. Als ik de engelse versie wil oproepen wordt ik nog steeds, net als vorige week, met deze foutboodschap gekonfronteerd:<B><BR>Fatal error: Failed opening required '/html/docs/traductor/e-lingo/celbrowse.class' (include_path='') in /mnt/filer/html/produccion/httpd/portal/traductor/traduce_url.html on line 12<BR></B><BR>Dus als je nog engels-, duits- of nederlandstalige info voor me hebt, houd ik me aanbevolen.<BR>Groeten<BR>Duwgati

• 2 weken later...
Geplaatst:

@NvBgm,<BR>Hoe heb je in godsnaam die kaart in High Program Mode gekregen. confused.gif" border="0 <BR>Ik zoek me wezenloos, maar ik kom er niet achter hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. <BR>Alle dokumentatie op het web over dit onderwerp vertelt nog net hoe de hex-codes eruit zien voor de verschillende kaart-modi, maar dan stoppne ze met de mededeling dat er nog te weinig over bekend is om het "safe" te publiceren. mad.gif" border="0 <BR>Ik wordt er gek van. Als ik mijn kaart in de waagschaal wil stellen, mag ik dat dan a.u.b. zelf bepalen? En het is niet eens mijn originele kaart, maar een kloon op een Silvercard (als ik tenminste nog ooit zover kom).<P>Kom op guys wie helpt.<BR>Ik weet zeker dat er hier mensen op dit board zijn die meer weten van deze materie.<P>Bye<BR>Duwgati

Geplaatst:

Zoek eens met google advanced naar pic16F876 sat download ennuh het staat er gewoon<P>kijk ook even op <A HREF="http://www.ecstasy.sk/dsp/download/download_2.htm" TARGET=_blank>http://www.ecstasy.sk/dsp/download/download_2.htm</A> <BR> <A HREF="http://www.digital-laboratory.de/" TARGET=_blank>http://www.digital-laboratory.de/</A> <P>in ieder geval het is mogelijk om te klonen, ik heb zelf een sil4star kaart en deze werkt kaartje kost 30 GPB

Geplaatst:

Deze kerel is ook ff bezig geweest met advanced mosc, en moet zeggen dat ik er behoorlijk blij van wordt. <P>Ik heb eerst de pic16f876 geprogd. De seca provider staat er dan al op.<BR>Je kunt nu met de "gewone" mosc proggies de rest erop monteren. (bijv sce2.33 of mkfind4.2). <P>Dit doe je dmv de backdoor key 00 (seca) deze is plain 00 00 00 00 00 00 00 00.<BR>Dit moet je invullen in het configscherm van de moscproggies. <BR>Nu kun je providers toevoegen.<BR>Je kunt de mk00 seca wijzigen<BR>mk00/01 van 0019. en natuurlijk de session keys 0c/0d/0e. Ook kun je meerdere providers proggen.<P>Het UA heb ik gewijzigd met matrixstudio. dit is de eerste regel in het "dump" scherm(in hex).<P>O ja, eerst wou het spul niet werken nadat ik de pic had geprogd. Ik heb toen de bijgevoegde eprom file in matrixstudio "geladen" en daarna de providers geprogd, in de interne eprom van de pic. Ik gebruik niet de externe eprom op de silverkaart, dit werkt niet bij mij.<BR>suc6

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.