Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

@pin-o-matic,<BR>Perfect, daarmee kom ik meteen een heel eind verder.<BR>Weet jij (of iemand anders) toevallig ook hoe de checksum voor die hex file wordt berekend?<BR>Ik wilde een patch aanbrengen met Notepad in de Moscas hex file maar dan moet ik wel weten hoe ik de checksum opnieuw bereken.<P>Bye<BR>Duwgati

Geplaatst:

Kijk eens aan zelf al kan ik niet gelijk reageren zijn er toch nog doorzetters die er weer uit weten te komen.<BR>Kijk dat is nou het leuke van deze hobby en samenspraak.<BR>De een roep wat en een ander gaat naastig op zoek om dat ook voorelkaar te krijgen.<BR>Daar hou ik van.<P>Bijdeway Mijn silverkaartje met moscas werkt nog als een speer. Zelfs na opnieuw actieveren bij C_#$%^+<P>Ja dit is leuk speelgoed...<P>Oh ja de eerste keer dat (na het proggen van de hexfile) je de kaart in b.v. MKF steekt en connect dan staat hij in HPM.<BR>Let wel op dat je dat niet kunt zien in MKF daar blijft gewoon Normal Mode staan.<P>En dan nog een vraagje van m ij kant.<BR>Is er iemand die het ook op een singel 16F876 zonder externe eprom aan de praat heeft ??<p>[ 06-10-2001: Message edited by: NvBgm ]

Geplaatst:

@NvBgm,<BR>Ben je er wel zeker van dat de kaart dan in HPM staat. Ik heb namelijk inmiddels begrepen dat door gebruik te maken van de Key00 bug (backdoor 00 00 00 00 00 00 00 00) het mogelijk is de Cardserial te wijzigen zonder in HPM mode te hoeven schakelen.<BR>Bye<BR>Duwgati

Geplaatst:

Het UA heb ik gewijzigd met matrixstudio. dit is de eerste regel in het "dump" scherm(in hex).<P>O ja, eerst wou het spul niet werken nadat ik de pic had geprogd. Ik heb toen de bijgevoegde eprom file in matrixstudio "geladen" en daarna de providers geprogd, in de interne eprom van de pic. Ik gebruik niet de externe eprom op de silverkaart, dit werkt niet bij mij.<BR>suc6<P>Zou iemand hier nog wat uitleg over willen geven en dan het verhaal over ua (wat ik hier in moet invullen)

Geplaatst:

@NvBgm,<BR>Ik heb het volgende gedaan:<BR>1. Silvercard gemaakt zoals ik hieronder ook heb uitgelegd aan Maveric. Die werkt prima.<BR>2. De PIC uitgelezen met ICprog.<BR>3. Het Eeprom-data segment van de PIC file met 00 gevuld.<BR>4. Een volledig blanko eeprom file (alles 00) genomen.<BR>5. Dit setje compleet met ***geen-reclame*** naar mijn Silvercard geschreven.<BR>Het werkt nog steeds perfekt laugh.gif" border="0<BR>Dus ik denk dat je ervan mag uitgaan dat je een kaart zonder externe eeprom ook probleemloos moet kunnen laten werken.<P>@Maveric,<BR>Ik neem aan dat die posting een quote van pi-o-matics mail voorstelt?<BR>Maar wat je moet doen is feitelijk heel simpel.<BR>1. Programmeert de PIC van je Silvercard met Moscas11.hex<BR>2. Start MKF en ga naar het settings gedeelte. Je ziet daar ergens de kreet System/Backdoor key staan. <BR>Vul hier 00 00 00 00 00 00 00 00 in en druk vervolgens op Check Key. Als je een mededeling krijgt dat je niet bevoegd bent, niets van aan trekken. <BR>3. Controleer even of het goed is gegaan door te disconnecten en vervolgens weer te connecten (nog steeds allemaal in MKF).<BR>Als het tot zover allemaal goed is gegaan dan kun je verder, anders doe je het nog eens opnieuw.<BR>4. Voeg nu in MKF de gewenste providers toe, compleet met PPUA en MK01 als je ze hebt.<P>En als je nu een "echte kloon" van je originele MOSC kaart wilt maken, dan hoort daar natuurlijk ook de Cardserial (UA) bij. Die kun je dan nog met Matrixstudio aanpassen. Maar nodig is het niet. Hij doet het zo ook.<P>Aanpassen van de Cardserial met Matrixstudio:<BR>1. Start Matrixstudio<BR>2. Kies de optie Minimosc<BR>3. Druk op Get Card Info<BR>Je ziet nu onderaan in je scherm hoe de kaartdata worden uitgelezen.<BR>4. Druk op change SN<BR>Je ziet nu dat in de regel Ins een Seca-instructie verschijnt.<BR>De laatste 4 bytes zijn het Serienummer: 00 07 5B CD. Die zie je nu ook als laatste deel van de instructie terug.<BR>Als je het Serienummer van je originele MOSC kaart hebt, kun je die hieroverheen schrijven en dan op Send INS drukken. <P>Nu nog even terug naar MKF en de system/backdoor key die nog volledig op 00 staat, identiek maken aan die van je originele kaart.<P>Nu heb je een kaart die voor de CAM en voor alle MOSC editor software eruit ziet als een echte MOSC kaart.<P>Bye <BR>Duwgati<p>[ 07-10-2001: Message edited by: Duwgati ]

Geplaatst:

Hallo jongens<BR>Ik zoek eigenlijk dezelfde soort programma<BR>die dit kan met de mosc van Digiturk die uitzend in cryptoworks.<BR>Groetjes uit Belgenland confused.gif" border="0

Geplaatst:

@Appien,<BR>geen enkel voordeel, hij doet het ook zo. Maar als je een kloon wilt maken en je bent een perfectionist zoals ik, dan wil je de kaart ook echt identiek hebben. Dus daarom ook de Card Serial en de Systemkey.<P>@Maveric,<BR>welk punt 4 bedoel je? Punt 4 uit de MKF beschrijving of uit de Matrix Studio beschrijving?<P>@Mehmet,<BR>ik ken er geen, helaas.<P>Bye <BR>Duwgati

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.