Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb net een nieuwe progger gekocht in Italie, met name een SMAL PROG. Deze kan pic en eeprom proggen gaan de van 24C16 tot 24C64 en 16C84 tot 16F876. Heb dit speciaal gekocht om mijn nieuwe piccard II card for de 16F876 te proggen. De pic proggen gaat perfect maar wanneer ik de de eeprom wil laden geeft ie een error, namelijk "NO ACKNOLEDGE RECEIVED".<BR>Ik laad de card met mijn laptop. Is dit de reden waarom il de eeprom niet kan laden met de ICPROG 1.03 ?????<BR>Wie kan me helpen ????

Geplaatst:

Met IC prog gaat dit niet echt vlot. Je hebt 'through pic programming' nodig. Dit heb ik ook nog niet aan de praat kunnen krijgen met ICprog.<P>Je moet in ieder geval in eerste instantie er voor zorgen dat er een loader op de PIC staat eer je de eeprom kan gaan bewerken.<BR>Zonder die loader zal het niet lukken.<P>CU<BR>Red

Geplaatst:

Je hebt geen loader nodig, hetgeen sommigen wel beweren. Piccard 2 heeft deze niet meer nodig. Maar de volgorde is dan net andersom als bij goldwavers proggen.<P>Dus eerst de pic proggen en daarna de eprom met picbined 1.34 of 1.36. Moet werken. Probeer eens een lage baudrate of 3.57 mhz i.p.v. 6 mhz. Ook de goede firmware kiezen. <P>suc6 laugh.gif" border="0wink.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.