Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Themenk: als je een piccardII hebt probeer dan eens te ontdekken wat er op de 24c64 chip (de kleinste) staat geschreven. Wellicht staat - net zoals hier - Atmel, dat zou kunnen betekenen dat je op de VP20 progger je 2 jumpers (niet de 'spanningjumper') moet verzetten (van pic naar Atmel mode) voor het proggen van de eeprom.

Geplaatst:

Mijn ervaring is, na ook de nodige aanloopproblemen, dat met name de voedingsspanning bijna alles bepalend is.<P>Je moet achter de 7812 echt 12 V meten, anders lukt het programmeren maar gedeeltelijk of helemaal niet.<P>Daarnaast moet de snelheid in PicBined zo laag mogelijk staan. Heb je die op 9600 staan dan lukte het programmeren van de EEprom mij ook niet. Op lagere snelheid wel.

Geplaatst:

klopt wat tracker zegt en met icprog kan je zonder fouten de pic proggen want heb je al eens verify gedaan wedden dat je een fout krijgt. en de eeprom moet je doen met picbined dat is de enige geloof me ik heb ze allemaal gehad.en inderdaat de bautrade zo laag mogelijk en alles op 3.57 mhz maar er staat inderdaad atmel op de eeprom maar je hoeft niet de 2 jumpers op atmel te zetten werkt zo ook ik zit alleen met dat de zenders het niet allemaal doen waarom ik hen elke dag hard aan het werk en aan het lezen hoe het allemaal werkt en ik kan je vertellen dat het een ingewikkeld systeem is maar wel heel boeiend ik heb de +cam ph 2.2 in mijn hummie zitten is dat mischien de oorzaak????????????????groetjes michel.

Geplaatst:

na veel rommelen lukt het proggen met de vp20 maar ik krijg alleen de hotbirdzenders is proggen milukt of is het iets anders wie kan me helpen

Geplaatst:

Is het gelukt!!!! Mij wil het nog niet lukken. De Pic geen enkel probleem, maar die verrekte eprom wil maar niet beschreven worden. Heb icprog, picbined, ***geen-reclame*** etc. geprobeerd, maar niks wil lukken. Kun je me even info geven via mail(themenk@hotmail.com)<P>Overigens als jij wel beeld hebt, maar niet op alle zenders dan is het proggen goed gelukt. Waarschijnlijk heb je niet de goed files/keys dus doen ze het niet allemaal. Probeer eens andere files. Ik weet niet of je het over ds9 project files hebt, waarschijnlij wel. <P>Suc6<P>Themenk

Geplaatst:

Het werkt nog steeds niet!?????? Jullie hebben toch ook de vp20 waarmee het lukt!!??<P>Kan iemand mij misschien een screenshot sturen van de settings/werkwijze van pcbined 1.34 tabblad Jdm/Phoenix?? Themenk@hotmail.com<P>Het moet toch een keer lukken zou je zeggen<P><BR>b.v.d. Themenk

Geplaatst:

Pic programmering 5.02<BR>Picbinedit:interface Phoenix,firmware Ds9/C64<BR>comsettings BR 5726(3,57) of 9600(6),parity N.

Geplaatst:

Merci Boys,<P>Ik zal het eens proberen. Bedankt voor jullie reactie. Ik zal het resultaat wel laten horen.<P>Themenk tongue.gif" border="0tongue.gif" border="0

Geplaatst:

Het is eindelijk gelukt!!!! wink.gif" border="0 <P>De truck is: Eerst de pic en dan de eprom, dus net andersom dan bij de goldwavers. Eigenlijk best simpel.<P>Jongens bedankt voor de tips<P>Themenk laugh.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.