Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Net voordat "willem" met de vp20 kwam kocht ik bij hem een VP2. Wat is het verschil tussen beide? en is een vp2 om te bouwen naar een VP20 ?

Geplaatst:

Deze vraag kun je het beste aan onze ome willem zelf stellen.<BR>Zijn telefoon nummer staat onderaan zijn site.<P>WaferJo. laugh.gif" border="0

Geplaatst:

het verschil is dat je met de vp20 ook funkaarten(atmel) kunt programmeren en met de vp2 niet. wink.gif" border="0

Geplaatst:

Met mijn vp2 (februari 2001 gekocht) kan ik wel een funcard proggen. Je moet dan wel twee kristals op de vp2 hebben. Eentje voor 3.5 mhz en 6 mhz. Dit moest je bij het bestellen aangeven. <P>Onder de jumper vlak bij de kristals zat een draadbrugje, zodat hij altijd ingesteld is op 3.5 Mhz. Wanneer je deze doorkrast en er een jumper op drukt, kun je switchen tussen 3.5 mhz (proggen eeprom GW) en 6 Mhz (proggen eeprom funcard).<P>De kristals zijn op mijn vp2 te herkennen als twee zilverkleurige componenten. die achter de schakelaar zitten.<P>succes<P>Bernard

Geplaatst:

Ik heb hem direct besteld met 2 kristals. Betekent dit dat ik in feite een VP20 heb?

Geplaatst:

Met de vp20 kan je volgens de site van Willem ook GSM kaarten proggen en nog wat andere controllers. <P>Volgens mij kun je met deze vp2 alleen PIC en Atmel controllers proggen, maar zeker weten doe ik dit niet, dat zul je echt aan Willem moeten vragen. De foto van de vp20 lijkt wel erg veel op de vp2, maar vraag mij niet of dit dezelfde is. <P>Van Willem krijg je eigenlijk altijd netjes antwoord op je mailtjes, dus ik zou zeggen, vraag het hem.<P>Ik ben wel beniewd naar zijn reactie.<P>Groeten Bernard

Geplaatst:

Op de vp20 zitten twee extra jumpers deze zijn bedoeld voor atmelkaarten.<P> greetings goto.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Geplaatst:

Een funcard is ook een atmel-card en deze is wel te proggen met mijn vp2. Er zitten volgens mij nog meer verschillen tussen deze twee proggers. Misschien lijken de laatste vp2's wel erg veel op de vp20's.<P>Groeten Berard

Geplaatst:

De VP2 kon inderdaad geen Atmel proggen ,maar willem heeft daarna nog VP2,s gemaakt die dat kunnen (met twee jumpers voor pic/atmel functie). Daarna kwam een nieuwe uit de VP20. Deze werkt net als de VP2 met atmel functie. Wat er nog meer gefixt is ,is dat de VP20 ook op alle laptops draait (was een bug had iets te maken met spaning van de com-poort).

Geplaatst:

Hoi,<P>Ik heb een Vp2 met 4switchkes en 2 kristallen , dmv een jumperke kan ik schakelen tussen 3,5Mhz en 6 Mhz , kan ik hiermee de Funcard proggen , zoja Hoe ?<P>Een Goldwafer lukt door enkel de switchkes te verzetten van positie (Pic, eeprom) ....?

Geplaatst:

Jongens heb de vraag gesteld aan Ome willem blijkbaar kan het niet met mijn versie van VP2 <P>Is er misschien een mogelijkheid om mijn huidige progger om te bouwen ?

Geplaatst:

Bestel bij willem het printje en zet alles over + nog een paar onderdeeltje kopen en alees is weer ok.<P>Dit is de makkelijkste manier.<P>ED

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.