Ga naar inhoud


[DBOX-II] Dbox2 en emu's???


Gast Ignite

Aanbevolen berichten

he lui,

 

heb sinds kort een dbox2 van philips. Errug leuk apparaat met veel mogelijkheden. Nu weet ik zo ondertussen aardig hoe ik alle images erop moet zetten, maar ik loop stuk als ik die emu's aan de gang probeer te krijgen. Kan ik gewoon met een smartcard werken bij deze bak of alleen met een emu? En hoe en welke emu moet ik instellen om gewoon NL1,2,3 op astra 193,E te krijgen??? Ik weet, het zijn beginnersvragen, maar ik kan nergens een howto vinden voor deze vragen. Hoop dat iemand me kan helpen, dan kan ik weer eens verder met m'n multicast videolanserver en wellicht in de toekomst iemand daar mee helpen.

 

grtz

Joukio aj.hettema@xs4all.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites


De kaartlezers in de DBOX zijn standaard niet allcam. (ondersteunen voor zover ik weet alleen Betacrypt -> Premiere)

Om een andere smartcard te kunnen gebruiken (bijv een CANAL+ SECAII card) moet de kaartlezer eerst omgebouwd worden.

 

Wanneer echter een EMU gebruikt wordt is er geen smartcard nodig. (de EMU emuleert immers de smart card)

Hiervoor moeten echter de juiste sleuteltjes geplaatst worden. Het installeren van de EMU en plaatsen van de sleutels kun je handmatig doen.

 

Echter wanneer je een complete image gebruikt (bijv BOZKURT, RUNE of SBII) is de EMU reeds geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Download een image met een emulator erin, zoals die van ruNE of SB. Om NL 1.2.3 open te krijgen kan je alle emu's gebruiken die ondersteunen allemaal irdeto 1.

 

Als je newcamd als emu gebruikt (zit in de ruNE image) dan kan je alle kanalen open krijgen die open kunnen.

 

Als je een c+ kaart hebt dan moet je dbox2 eerst een multicam ondersteuning hebben, dus om laten bouwen en dan kan je gebruik maken van je kaart.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

ik dacht wel zoiets, maar toch wel ff fijn om bevestiging te krijgen daarvan. Ik heb Rune liggen en draaiend gehad, en heb nu geloof ik SB2_Sat_2x1_by-Manu_geaendert_12_04_04_by_nais2000 op die machine staan. Waar ik dan tegenaanloop zijn de instellingen van de emu's. Ik begrijp dat ik dan newcamd moet gebruiken en dat als ik die selecteer en ff reboot dat ik dan na een servicescan NL1,2,3 moet kunnen zien?

 

grtz

Jouk

 

ps: thnx voor de info iig, kga vanaaf ff testen met wat andere images en keys ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

ik gebruik compleet image met keys en emu's erin. Vraag is echter, hoe kom ik erachter waar NL1,2,3 zitten en hoe ik de emu instel zodat ik die kan decoderen?

 

grtz

Jouk

 

ps: thnx voor de info iig, kga vanaaf ff testen met wat andere images en keys ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Daar wil ik dan wel op inhaken...

 

Als het goed is is mijn DBOX2 omgebouwd naar zo'n Allcam verhaal (dus er zit nu een print plaatje extra in die op de modem/seriele poort op moederbord is aangesloten.).

 

Hoe kan je nu dus bijvoorbeeld Canal+ Rood op de DBOX2 kijken als je een geldige orginele Seca2 kaart hebt en ook nog voor zo' abbo betaald. Is dat gewoon een kwestie van kaart erin en op Canal+ Rood zetten of moet ik daarvoor nog speciale instellingen doen in de DBOX2 of reNU image??

 

Wie heeft dus een DBOX2 met Canal+ Digitaal Kaart (V7.3) en heeft beeld op de SECA2 kanalen (Dus niet die ook in Irdeto uitzenden!!!)?? ALs jij diegenen bent, reageer dan even en vermeld ook gelijk welk image je erop hebt staan AUB, emu, alle zaken die van belang zijn!

 

Alvast bedankt voor de reactie (naar ik hoop)!

 

JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, zo gezegd, zo gedaan. Na service scan kom ik echter de NL1,2,3 niet meer tegen, Wel RTL4, 4 en SBS6 enzo, maar die kan ik niet openen. Als ik die laatste image erop zet dan komen de NL kanalen wel naar voren omdat die in de services.xml zitten natuurlijk. Maar hij kan ze niet vinden. Ik doe het volgende:

booten; naar emu-menu; selecteren van newcamd (staat default op camd31); verder instellingen op standaard laten staan; opslaan; servicescan uitvoeren; kanalen herladen; en dan proberen te browsen. CNN kan ik bijv. wel ontvangen. Ergens mis ik iets, maar wat?

 

grtz

joukio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Na service scan kom ik echter de NL1,2,3 niet meer tegen

 

Schotel beter uitrichten? De nederlandse zenders zitten op een zwakke transponder. Goed uitrichten kan het verschil maken tussen wel of geen beeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, dat zou nog kunnen. Heb alleen met satfinder in m'n uppie op het dak gezeten, en dat zou best wel eens wat minder nauwkeurig kunnen zijn. Maar kan dat ook een oorzaak zijn van het zwart blijven van het beeld???

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de meeste kant en klare images zit een voorgeprogrammeerde zenderlijst.

Wanneer je naar een kanaal gaat waarbij geen bereik is zal het beeld dus inderdaad zwart blijven.

 

Afhankelijk van je instellingen kan het zijn dat je een "service not available" of iets dergelijks melding krijgt. (dit hoeft echter niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...