boekkie Geplaatst: 15 april 2004 Geplaatst: 15 april 2004 hallo, vraagje over strong 8000 sateliet decoder. Ik heb een strong 8000,als ik de schakelaar in druk,maakt er iets in de voeding een tik, of tilpend, geluid en start dan op,is dit normaal of zit er iets fout in de voeding. Als ik de schakelaar b.v.10 in druk,dan gaat 5 keer het het display niet branden,maakt wel het tik geluid, druk ik de schakelaar een paar keer in en uit,gaat het display weer branden. Kan iemand mij informatie geven,wat dit zou kunnen zijn? alsvast vriendelijk bedankt. boekkie groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
Satlux Geplaatst: 15 april 2004 Geplaatst: 15 april 2004 De voeding waar je het over hebt betreft een geschakelde voeding. Denk bijvoorbeeld aan het gewicht van het hele apparaat. Door nieuwe technieken toe te passen hoeft de transformator niet zo groot van formaat te zijn. Daardoor wegen de Strong en vele andere moderne apparatuur een flink stuk minder. Het voedingsgedeelte communiceert met de hoofdprint en dat zijn dus die tikjes die je hoort. Als je geen tikje hoort,kan het zijn dat je te snel aan en uit drukt. Satlux Topfield 7700 Hsci , Philips 2212 Echostar ap700 , Jaeger 99 G Triax 78cm , Triax 64cm
boekkie Geplaatst: 15 april 2004 Auteur Geplaatst: 15 april 2004 bedankt Satlux, ik weet voldoende boekkie groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
Murdock Geplaatst: 15 april 2004 Geplaatst: 15 april 2004 Lijkt op een opstartfout, vervang het kristal op het voorfront eens? Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
boekkie Geplaatst: 16 april 2004 Auteur Geplaatst: 16 april 2004 mischien een beetje dom, maar wat is een kristal,hoe ziet er dat uit. Ik heb wel een beetje verstand van electronica, maar ken de benamingen niet zo goed. @ Murdock,ik denk dat je gelijk heb dat het een opstart fout is. bedankt voor de tip,nu nog de kristal. Alvast bedankt boekkie groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
Gast Geplaatst: 16 april 2004 Geplaatst: 16 april 2004 Als je de modem eens loskoppelt, wat gebeurd er dan?. als ie dan wel elke keer start geeft de voeding een te lage spanning af.
boekkie Geplaatst: 18 april 2004 Auteur Geplaatst: 18 april 2004 Als ik de modem loskoppel,dan start hij elke keer meteen op. Dus de fout zit in de voeding, mischien iemand nog tips, wat er fout is in de voeding. bedankt boekkie groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
Steve Geplaatst: 18 april 2004 Geplaatst: 18 april 2004 vervang de 2 hoogohmige weerstanden (39 kohm)eens
Steve Geplaatst: 18 april 2004 Geplaatst: 18 april 2004 blijft de fout er dan nog in zitten,vervang dan de elco`s(alle)
boekkie Geplaatst: 20 april 2004 Auteur Geplaatst: 20 april 2004 2 hoogohmige weerstanden (39 kohm)deze heb ik vervangen, probleem opgelost,start weer goed op. bedankt allemaal boekkie groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen