Gast Geplaatst: 20 september 2001 Geplaatst: 20 september 2001 Op geen enkele site is de loader voor 16F876 te vinden. Uitsluitend de 16F628 is te vinden.<BR>Die werkt dus niet correct op de 16F876.<BR>Kan iemand mij de goede mailen?<BR>Bij voorbaat is mijn dank groot.<P>klaas.de.raad@freeler.nl
Gast Geplaatst: 21 september 2001 Geplaatst: 21 september 2001 Wie heeft SilvercardII aan de praat met vp2 (1.02) programmer?<P>Degene die mij loader loader_16F876.hex gestuurd hebben bedankt, maar helaas.<BR>Ik vermoed dat er nog meer soorten loaders moeten zijn.<BR>Het verst kom ik met de loader 628v9.hex.<BR>Ik kan echter maar H800 bytes in de eeprom programmeren.<BR>Daarna een foutmelding.<BR>Ik kan zou een gedeeltelijk werkende kaart maken.<BR>--> Werkt op mijn humax dan alleen in Irdeto/beta.<BR> Dat is logisch, want onderin de eeprom zit de Irdeto tabel.<P>Met loader 'loader_16F876.hex' kan ik helemaal geen byte schrijven in de eeprom!<BR> Hij kan de kaart dan niet resetten.<P>Ik heb een vp2 programmer met silvercard II.<BR>Gebruik ICProc 1.04.<BR>Stap 1 Loader<BR> Programmer schakelaar naar beneden.<BR> Instellen ICPRoc op JDM programmer en PIC 16F876.<BR> Loader file branden.<BR> Verify OK.<BR>Stap 2 EEProm<BR> Programmer schakelaar naar boven<BR> Instellen ICPRoc op smartcard(phoenix) en 24C64.<BR> eeprom file branden. (gaat fout zie inleiding)<BR>Stap 3 Pic file:<BR> Programmer schakelaar naar beneden.<BR> Instellen ICPRoc op JDM programmer en PIC 16F876.<BR> Pic file branden.<BR> Verify OK.<BR> <BR>Verdere pogingen:<BR>***geen-reclame*** gaat fout bij eeprom branden. PIC burnen is ok.<BR>Picbinedit kan ook de kaart niet resetten.<BR> (ingesteld op device 24c64, 3in1_ds9 en phoenix interface.)<P><BR>Wie helpt?
Gast Geplaatst: 23 september 2001 Geplaatst: 23 september 2001 Het is al es vaker vermeld maar hier dan hoe je de de 876 met eeprom progd op de vp2<BR>Ik neem aan dat je de DS9 files wilt proggen.<BR>Loader zit al in de 502 file verwerkt.<BR>dus je hoeft niet eerst een loader file te proggen.<BR>jumpers op PIC stand en 3.57Mhz.<BR>Met icprog de Pic proggen (16F876 kiezen)<BR>switch in onderste stand.<P>Daarna eeprom proggen met picbined.<BR>switch naar boven.<BR>Let op de goede instellingen bij JDM/Phoenix<BR>Compoort kiezen.<BR>Interface Phoenix<BR>All eeprom data<BR>Baudrate 5726<BR>Parity None<BR>stopbits 2<BR>Databits 8<P>En schrijven aan klikken.<BR>werkt als een speer.<BR>Het schijnt ook dat je de eeprom met icprog kunt proggen maar het werkt verschrikkelijk langzaam.<P>dozo.
Gast Geplaatst: 23 september 2001 Geplaatst: 23 september 2001 Dozo bedankt inderdaad het werkt ls een speer:<P>In de rubriek Dubbele kaartlezers, CI's & CAMS is per ongeluk eerst mijn oproep gekomen. Dat kon ik helaas niet meer veranderen. Vandaar dat ik hem opnieuw in de juiste rubriek heb geplaatst (Taak van de board beheerder?)<BR>Grappig is, dat in de foute rubriek wel antwoorden kwamen.<BR>Jij bent de eerst die in de juiste rubriek antwoord.<BR>Zie voor meer info dus de andere rubriek.<BR>Wat mij betreft kunnen beide topics worden gesloten.
Aanbevolen berichten