Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dit is een probleem dat zich voordoet bij het verifiëren van Piccard-II kaarten en het gebruik van ***geen-reclame***.<BR>Het volgende is het geval:<BR>Je PIC bestaat uit 2 segmenten. Je kunt dat zien in je software. Als je de PIC-file laadt, is je scherm altijd opgedeeld in een "Program" segment en een "Data" segment.<BR>Het data segment van de Piccard-II wordt door ***geen-reclame*** niet beschreven omdat dat<BR>door de files voor SAT-gebruik niet wordt benut. Om de PIC te verifiëren ga je als volgt te werk:<BR>In ICprog de PIC-file laden en vervolgens het<BR>data-segment met 00 te vullen. <BR>Dan in ICprog de verify starten.<P>Mocht het dan echter nog niet werken, dan is de programmeerspanning te laag. De<BR>Piccard2 vraagt nogal wat van de programmer. Zoals vaker gememoreerd op diverse plaatsen op dit board: Min. 13,5V en 500mA goede stabiele voeding.<P>Suk6 allemaal<BR>Duwgati

Geplaatst:

Pic schrijven met ***geen-reclame*** gaat prima.<BR>Helaas werkt EEprom schrijven niet met mijn silvercard II (16F876/24C64). Ik gebruik vp2 kaart v.1.02.<P>Kunnen we op jouw 'satpages' site niet ook loaders plaatsen. Dit zijn absoluut legale programma'tjes.

Geplaatst:

Hoi,<BR>Ook bij mij lukte het niet om een silver2 te proggen, van alles geprobeerd maar helaas. Nu<BR>heb ik gewoon even een andere ac/dc adapter genomen en ja hoor nu doet ie het wel.<BR>Dus voor de mensen met gelijkaardige problemen probeer even een andere adapter.<BR>Ik gebuik icprog104 en picbinedit...<BR>good luck...<BR>Groeten<BR>C-ya

Geplaatst:

duwgati<BR>Het verhaal over de voedings spanning van de progger gaat volgens mij niet helemaal op,<BR>want bij mijn gold programmer staat toch duidelijk dat deze werkt van 8 tot 15 volt, want er zit een spanningsregelaar op en deze heeft minimaal 8 volt nodig om goed te werken, en hoeft ook niet stabiel te zijn want de spanningsregelaar doet dit voor je,maar hij moet wel voldoende stroom kunnen leveren.Het probleem bij de meeste adaptors is gelegen in het feit dat de spanning in elkaar stort bij belasting, dus te weinig stroom. laugh.gif" border="0 <BR>73's Sjaak

Geplaatst:

Zou best kunnen Sjaak. Maar gelukkig heb ik geen verstand van electronica dus kunnen ze mij alles wijsmaken laugh.gif" border="0 Nou ja, bijna alles dan.<BR>Maar er staat dan ook een minimum-eis bij voor de voeding en het blijkt uit de meeste vragen die ik hierover krijg dat de meesten met een 12V voedinkje werken. Vandaar deze mededeling. En ik ben met je eens dat die niet helemaal accuraat is blush.gif" border="0 <BR>En zoals je terecht aangeeft; het probleem is nog een beetje complexer als we de programmers erbij gaan halen die een eigen interne spanningsregelaar hebben, zoals de Gold en de MasterA-II en wie weet welke nog meer.<BR>In ieder geval bedankt voor de korrektie rolleyes.gif" border="0 <BR>Bye<BR>Duwgati

Geplaatst:

@Duwgati<P>Ik heb zelf bij mijn Phoenix programmer deze spanningsregelaar al eens opgeblazen tengevolge van een te hoge spanning. Dus ik ga echt niet meer hoger als 8,2 Volt en zorg gewoon voor voldoende Amps (momenteel 600mA). Zeker sinds ik ben overgestapt naar de befaamde MasterA! Verder trek ik na het proggen meteen de stekker eruit! Geen onnodige warmte stoken in dit handige gereedschap.<P>Sorry, maar dit Topic ging eigenlijk over het adres-0000-PIC-uitleesprobleem, maar ik begrijp dat de meeste dit verwarren met het probleem dat de Silvercard II af en toe niet te programmeren schijnt te zijn? Spreek uit eigen ervaring en heb 2 uur liggen kl*ten om hem weer aan de praat te krijgen. Ik kan echter niet navertellen hoe ik dit nu uiteindelijk toch geflikt heb?<P>Zal bij een eventuele volgende keer een logboek aanleggen!<P>C Ya,<BR>Lucky Star

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bij mij lukt het iedere keer perfect met e mastera-progger en crd-writer1.70 (tnxs duwgati).<P>Mijn vraag is nu dat er gezegd werd, dat men de pic 16f876 ook zou kunnen proggen met een ludipipo. mijn probleem is waarom lukt dit alleen als ik eerst 1 maal geschreven met de mastera en dan deze loskoppel en de ludipipo aansluit , steeds perfect, maar na het heropstarten van windows onmiddelijk de ludipipo aansluiten niet meer. Wat moet ermisschien veranderd worden bij ic-prog of misschien aan de ludipipo zelf?<P>please een PM als iemand het lukt met een ludipipo.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.