Ga naar inhoud


adress oooo probleem


Gast

Aanbevolen berichten

Ik weet dat er al veel over gesproken en geschreven is. Echter kom ik na lezen niet uit mijn probleem. Ik heb een Mastera gekocht met een Goldcard. Heb files gedownload: Winphoenix loader, V35afile3008.HEX en PIC_V35.hex<BR>Elke keer als ik probeer de loader in te zetten krijg ik meldingen dat het niet mogelijk is door een error op adress 0000. Ik heb reeds icprog, ***geen-reclame*** en chipcat geprobeer. Heb ook mijn voeding gecontroleer, draait op 13,5 volt en heb de kabel gecontroleerd.<P>Probleem blijft toch bestaan. Is er iemand die mij hier nog adviezen in kan geven? Ik ben bijna wanhopig. mad.gif" border="0mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi,Dennis<BR>had hetzelfde probleem met mastera II<BR>deze werkte enkel in phoenixmode<BR>na controle van de print bleek dat de onderste soldeerpunten langs displayzijde<BR>kort lagen<BR>groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dennis,<P>De meningen over de juiste spanning zijn erg verdeeld hier op dit board!!<P>Ik gebruik een MasterA 1 en deze heeft standaard een voeding van 8,2VDC en 600mA. Waarschijnlijk heb je nu wel spanning genoeg maar niet genoeg Amps, probeer eens een lagere spanning en een hoger Amp!<P>Verder zou ik de MasterA niet te lang op deze hoge spanning aan laten staan, aangezien ik al enkele personen heb gesproken die daarmee hun geliefde proggertje mee om zeep hebben geholpen!<P>In de MasterA zit een spanningsregelaar dus een hogere spanning is niet de echte oplossing voor het behouden van een stabiele spanning, voldoende stroom wel!<P>Suc6,<BR>Lucky Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lucky Star,<BR>ben je er zeker van dat de MasterA-1 ook een ingebouwde spanningsregelaar heeft? Ik heb 'm zelf niet, maar volgens mij werd dat nou als 1 van de verbeteringen van de MasterA-II genoemd.<BR>Volgens de handleiding van de MasterA-1 heb je ook een 12V voeding nodig. Je hebt overigens wel gelijk dat het Amp ook van belang is en dat de voeding stabiel moet zijn.<P>Voor de MasterA-1 geldt volgens mij de gebruikelijke voedings-specifikatie: 13,2V & 500mA gestabiliseerde voeding.<P>@Dennis,<BR>Krijg je die mededeling meteen als je begint met schrijven, dan heb je je kaart er niet goed inzitten.<BR>Krijg je de mededeling na het schrijven, dan is er bij het schrijven iets misgegaan. Mogelijk dus door foutieve voeding.<P>Suk6<BR>Duwgati

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Duwgati<P>Ik heb mijn MasterA 1 effe opengemaakt en zie toch werkelijk een spanningsregelaar zitten : L7805CV. Verder heb ik effe de technische gegevens opgezocht en het betreft hier een spanningsregelaar met een uitgangsspanning van 5 Volt / 1Amp. De ingangsspanning moet tussen de 8 en 18 Volt liggen, verder heeft de spanningsregelaar een interne thermische beveiliging.<P>Resume, een voltage van 13,5 volt mag en is onschadelijk voor progger echter als hij te warm wordt dan doet hij het tijdelijk niet meer. Dus na proggen stekker uit het stopcontact! Of een koeling in bouwen zoals in de Nokia, Humax, etc ... ?<P>Ben benieuwd wat voor type spanningsregelaar er dan in de nieuwe MasterA 2 zit. Waarschijnlijk eentje met een nog hogere uitgangsstroom?<P>Groetjes,<BR>Lucky Star<p>[ 24-09-2001: Message edited by: Lucky Star ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lucky Star,<BR>bedankt voor de info die je me gestuurd hebt. Ik heb de technische info inmiddels ook al op m'n site geplaatst in de downloadsektie. Kan iedereen 'm daar downloaden.<BR>In de inleiding van het Programmers menu vind je de spanningsregelaar-typenummers voor alle verschillende programmers die er een hebben.<BR>Bye<BR>Duwgati

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt, maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb nu diverse voedingen gebruikt. Daar mij 13,5 volt genoeg lijkt hou ik het daar bij.<BR>Toch blijf ik verschillende medlingen over adres 0000 krijgen?<BR> confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dennis<P>Tja, oke je hebt nu een voedingsbron van 13,5 Volt, maar hoeveel amps?? als dit meer als 0,5 A is dan zal dit ook niet het probleem zijn. Als dit alles goed is zou ik eens uitzoeken of je de compoort wel goed ingesteld hebt in de software c.q. of deze uberhaupt wel actief is (BIOS).<P>Ik test een compoort meestal door er effe een muis aan te hangen en vervolgens in de dosmode een muisdriver op te starten. Hij geeft dan meteen aan op welke compoort je de muis hebt aangesloten. (is misschien een ouderwetse manier, maar zo doe ik het al zo'n tien jaar)<P>Misschien dat er in IC-Prog / Chipcat ook wel een automatische compoort detectie zit, weet ik zo 1,2,3 niet. Effe zelf checken.<P>Suc6,<BR>Lucky Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kan ook zijn dat er nog wat data op de kaart staat wat niet goed overschreven wordt.<BR>wat ik zelf meestal doe is een erase en daarna pas proggen via deze truc heb ik al vele card's van de vuilnisbak gered.<BR>probeer het eens. smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Iedereen erg bedankt. Ik heb inmiddels succesvol mijn card geprogd. Nu alleen nog actuele files. Deze kan ik maar niet vinden?? De normale sites geven alleen maar een 404. Heeft iemand ideeen. Gaat hier om irdeto! smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...