Ga naar inhoud


problemen timeshift en opname TF4000 icm MR 1080


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn magic module mbv CAS2 interface naar MR1080 geconverteerd. In principe werkt dit prima op mijn TF4000 maar het probleem ontstaat als ik programma's deels ongecodeerd en gecodeerd opneem.

 

VB Je bent aan t kijken en besluit iets op te nemen. Je spoelt de uitzending 3 min terug met timeshift en start de opname. Die 3 min staan dan ongecodeerd op de HD en die spelen normaal af. Alles na die 3 min staat gecodeerd op de HD en speelt af met blokjes in het beeld en t geluid hakkelt.

 

Wat ook niet werkt tijdens een gecodeerde opname zomaar een stuk verder in de opname gaan mbv de balk boven in t beeld en dan vooruit. Dan loopt de cam vast en is een reset nodig. Je kunt dus enkel "netjes" vooruitspoelen mbv de fast forward knop.

 

Bovenstaande problemen zijn erg jammer want de TF is in mijn ogen juist zo mooi door bovengenoemde functies. Echter deze functies werken niet lekker bij mij icm MR1080. Heb geprobeerd terug te gaan naar MR1071 maar zelfde problemen.

 

Voor de duidelijkheid. Het real time kijken lukt prima icm MR. Het is alleen als je de HD functies wil gebruiken dat de ellende begint.

 

Ben ik de enige met deze problemen? Hebben mensen hier evt oplossingen voor of moet ik maar terug gaan naar penta1.xx ?

 

Groetjes

 

Lotusje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na wat nader onderzoek denk ik dat de opname toch niet gecodeerd is. De topfield wil bij een aantal zenders de opname die al ongecodeerd op de HD staat opnieuw decoderen. Daarbij ontstaat het blokjes en geluidsprobleem. Het moment dat je de MR uit de Topfield haalt is het probleem namelijk weg. Toch is dit niet echt een ideale situatie.

 

Heeft het "denken" van de Topfield dat een opname gecodeerd op de HD staat terwijl dat niet t geval is (met dus playback problemen als gevolg) iets met "vervuilde" settingslijsten te maken? Ik herinner me dat ik dit probleem een jaar of 2 geleden ook al had of dat ik er toen over gelezen heb.

 

Over settingslijsten gesproken. 2 Jaar geleden heb ik al gepost over t niet beschikbaar zijn van fatsoenlijke settingslijsten voor de topfield a la pet123 (humaxsettings.nl) Het laden van Humaxlijsten in de Topfield gaat welliswaar mbv topbox maar je eindigd met allerlei missende en niet werkende zenders. Hoe doen de andere Topfield gebruikers het op dit vlak?

 

Het andere probleem met t vooruitspoelen in een opname heb ik nog niet op kunnen lossen (behalve door dit "netjes" dus mbv de fast forward knop te doen).

 

Groetjes.

Lotusje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...