Gast Geplaatst: 16 april 2004 Geplaatst: 16 april 2004 als ik mn 3mbox een HD op mn PC wil laten gebruiken heb ik als ik Windows draai NFS nodig. Hoe kan ik mn 3mbox de HD van mn PC laten gebruiken als ik Linux draai?? want onder windows krijg ik continu fout melding na portmap add enz er zijn er veel die er last van hebben heb ik reeds gemerkt ik krijg het niet meer voormekaar ook na het opvolgen van alle tips en hits op dit forum. ik hoop dat het onder linux mischien makkelijker gaat, weet iemand hoe ik dit doen moet? dank
Gast Geplaatst: 16 april 2004 Geplaatst: 16 april 2004 nfs server onder linux installeren; meestal heb je die al standaard geinstalleerd staan, zo niet, moet je even uitzoeken hoe dat moet voor de linux disto die je draait; op Debian: apt-get install nfs-user-server dan de file /etc/exports aanpassen om je shares op te geven: /dreambox ip.van.je.dreambox(rw) en dan nfs opnieuw starten. (/etc/init.d/nfs restart) voor meer info voer de /etc/exports file, typ: man 5 exports
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen