De CI+ module van Ziggo is prima bruikbaar en opnemen gaat ook zonder problemen. Mits je de juiste ontvanger hebt. Heb totaal geen last van slechts 1 stream tegelijk decoderen. Alleen inhouse cardsharing gaat natuurlijk niet, maar een 2e module kost maar 2 euro per maand, dus dat is ook een redelijke prijs.
Als de CDS module net zo goed werkt, is er niets om je druk over te maken.
Ik heb al geruime tijd een abonnement op discovery plus. Superhandige dienst, maar gebruik het eigenlijk alleen maar voor sport uitzendingen van eurosport 🙂
Ik heb ook een Ziggo abonnement met alleen tv en een ci-+module. Had hiervoor een pakket met internet erbij, omdat dat het eerste jaar goedkoper was, maar heb het internet nooit aangesloten. Voor afloop van het jaar gevraagd om het internet eruit te halen en daarna is het abonnement omgezet.
Ten eerste om de schotel weer op de goede plek te krijgen en uit te richten. Het tweede probleem was dat de instelling van de switch in de ontvanger niet goed stond, waardoor hij niet schakelde tussen lnb 1 tm 6. Ik had deze instellingen verwijderd, omdat ik een weekje zonder schotel de tuner moest gebruiken met alleen ziggo. Ik merkte pas op dat dit een probleem was toen ik de lnb's 1 voor 1 direct aan de ontvanger had gehangen en nadat ik de switch er tussen hing er weer alleen ontvangst was op 19.2 die toevallig op poort 1 zit. Bij m'n tweede ontvanger had ik de instellingen wel laten staan en daar ging het gelijk goed...
In VTI zijn er 2 velden voor poort selectie en ik had de 2e moeten nemen..
Overigens het moment gelijk gebruikt om de losse lnb's nog even te optimaliseren. Hier was nog best wat winst te behalen.
Paal recht zetten is gelukt met wat dopjes eronder. Er is nu ontvangst op een aantal posities. Ik twijfel aan 1 vd switches. Lijkt erop dat niet alle poorten daarop goed werken. Ook een paar twijfelachtige kabeltjes. Maar met jullie hulp en de juiste waardes qua instelling ben ik een stuk verder gekomen.
Die app had ik al geïnstalleerd gisteren, maar die werkt dus ook niet meer. Waarschijnlijk is het afhankelijk van bepaalde webservices die er niet meer zijn, net zoals de webtool van Cahors.
Ik kan nu niet meer checken of hij eerst wel 100 procent loodrecht stond, want het dak is helemaal vernieuwd. Zou het dus kunnen helpen om de schotel voet horizontaal te draaien zodat de mogelijke scheefstand wel gecorrigeerd kan worden met de houder?